1

Onderwerp: Kan het aan de kleurstof liggen!? help!

Hallo,,

Ik heb een probleem..
Ik gebruik de biscuit mix van funcakes..
Al een tijdje en altijd gaat het goed, nu heb ik rode kleurstof bij de mix gedaan de laatste paar minuten..

en ik haal m eruit, en hij stort in!?

kan het aan de kleurstof liggen want ik heb precies gedaan wat op de mix staat..

2

Re: Kan het aan de kleurstof liggen!? help!

Lijkt me niet. Biscuit mix is gewoon te kleuren. Er zal dus wat anders aan de hand zijn.

Heb je geprikt of het gaar is voor je ´m uit de oven haalde?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik gebruik ook wel eens kleurstof door mijn biscuit en dan zakt de taart niet in. Dus daar zal het vast niet aan liggen, maar soms mislukt een biscuit gewoon zonder reden. Tenminste bij mij wel  :Y  :Y

4

beertje36 schreef:

Ik gebruik ook wel eens kleurstof door mijn biscuit en dan zakt de taart niet in. Dus daar zal het vast niet aan liggen, maar soms mislukt een biscuit gewoon zonder reden. Tenminste bij mij wel  :Y  :Y

hahahahahaha bij mij zakt hij elke keer in! Ik denk dat het bij mij aan de oven ligt.
Ik heb laatst de mix gemaakt en bij de buurvrouw in de oven gedaan en toen ging hij wel goed...  :s

misschien de hoeveelheid kleurstof in mindering brengen van het toe te voegen water?

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

5

Wat voor soort kleurstof heb je gebruikt? Vloeibaar of gel?

Say YES with joy. Say NO without fear.

6

Ricky schreef:
beertje36 schreef:

hahahahahaha bij mij zakt hij elke keer in! Ik denk dat het bij mij aan de oven ligt.
Ik heb laatst de mix gemaakt en bij de buurvrouw in de oven gedaan en toen ging hij wel goed...  :s

misschien de hoeveelheid kleurstof in mindering brengen van het toe te voegen water?

Ik gebruik zelf wel gel kleurstof en daarvan gebruik je zo weinig dat dat geen invloed heeft op de hoeveelheid water die ik toevoeg  :rolleyes:  :rolleyes:

7

Ik gebruik gel :o

en ja ik heb ook met een sate prikker geprikt ;o

8

Na hoeveel tijd heb je met de sate prikker geprikt?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

half uurtje?

barbaraax schreef:

half uurtje?

het verschilt echt per oven.ik moet m'n biscuit min 40 minuten in m'n oven doen anders zakt ie ook in.

11

En hoe groot was je bakblik? Bij een vrij grote is 30 net wat te snel..
Maar bij een 20cm zou het wel goed moeten gaan.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

ik had n grootte van 24..
ik heb m met de taart zaag recht gemaakt..
maar volgende x laat ik m wel wat langer staan :o

bedankt!

13

Ik heb voor het eerst gekleurd en haalde de eerste eruit,ook al bleef de sate prikker nattig.
Was een vormpje van 15cm en hij is idd nog nat.
Ik meende dat ik te min kleurstof erin gedaan had,maar dat was al schijn van de buitenkant,binnenkant was wel mooi.
Maaaar de 2de bak stond al klaar en daar heb ik extra kleurstof in gedaan omdat ik meende dat het niet genoeg was(1ste scheen van buiten groenig ipv blauw)
Het niet gaar worden ligt dat aan te veel kleurstof?Heb americolors gebruikt

If life gives you lemons, make lemonade!