Onderwerp: [FEEDBACK] Katjadag taart geoefend, nog lang blijven oefenen.....
De middelste taart van Katjadag heb ik altijd al ontzettend mooi gevonden. Die wilde ik ook eens proberen.
Welnu.... Morgen is de verjaardag van mijn Buuf (die ook taart) en morgen vier ik ook mijn verjaardag omdat het vorige week moederdag was op mijn verjaardag.
2 taarten, 1 met fondant (buurman heeft noten allergie) en 1 met marsepein. Ik blijf erbij dat ik liever een taart bekleed en 3-d poppetjes/figuurtjes met marsepein maakt, maar m'n roos met fondant ging gisteren beter dan vandaag m'n roos met marsepein.
Met goede moed ben ik gisteren begonnen (buuf wilde de taart vandaag al hebben) blijken de "strikken" erg zwaar en zakt het een heel stuk in. En daar had ik geen rekening mee gehouden met de fondant aan de bovenkant. Daardoor zag je op sommige plaatsen de botercreme verschijnen.
Al met al vond ik hem toch wel chique geworden maar op de stikjes moet ik nog oefenen..... veel oefenen!
Vandaag herkansing.... Ook de marsepein zakt in maar nu was ik er op voorbereid
Ben niet helemaal ontevreden maar ik zie wel verbeterpunten en zal nog wel een paar x moeten oefenen. De volgende x zet ik er nog een laag "stikken boven op, ik denk dat dat mooier wordt.
Oh ja ze zijn gevuld met knapperige chocoladelaagje, slagroom, verse aardbeien, slagroom en een laagje aardbeienjam.
Als jullie nog tips hebben of commentaar.... graag!
Eerst was de taart van Buuf zo:

Maar ze vond haar zelfgemaakte orchideeën erbij toch wat meer kleur geven, dat vonden mijn man en oudste zoon trouwens ook.
Zelf vond ik 'm mooier zonder, maar klant is koning! 
Mijn taart voor morgen met marsepein:

Bedankt voor het kijken.
Liefs, Ricky