1

Onderwerp: Waarom nou net die naam???

Sinds 2009 ben ik bezig met deze superhobby. Heb toen voor mijn site de naam cakez.nl gekozen. Lang gezocht (niet alleen via google) of zoiets niet al bestond. Inmiddels is mijn site al een tijd in de lucht.

Nu stuitte ik op een site van iemand amper 20 km van mij vandaan die ook op cakez (er hoort nog iets voor) eindigt. Daar baal ik echt een beetje van. Niet omdat ik bang ben voor concurrentie oid, maar ik vind het gewoon niet origineel. Vorig jaar gaf de betreffende persoon nog aan dergelijke taarten niet te gaan maken en nu heeft ze er een hele site voor.  Uiteraard heb ik haar gemaild en ik heb ook netjes een antwoord terug gekregen. Ze had gezocht maar mijn site niet gevonden. Terwijl als je googled op cakez met een z mijn site als 1e naar voren komt. Maar zij zou zich er niet zo druk om maken.

Het gaat mij er absoluut niet om of het wel/niet mag, dat moet iedereen uiteraard voor zich bepalen. Vind het alleen niet orgineel. De versie van haar site, maar dan met een s op het einde, is nl. ng te koop. Nu lijkt het net of haar site (qua naam) een apart onderdeel zou kunnen zijn van mijn site.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten of aanvallen, maar heb hier gewoon een beetje moeite mee (en nogmaals niet vawege concurrentie. Ik ben nl. een hobbybakster)...

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde het gewoon effe kwijt.

2

Re: Waarom nou net die naam???

En daarom heb ik geen bepaalde naam....maar lekker mijn eigen naam als bedrijf.......wel vervelend voor je maar niets aan te doen..ieder is vrij om te kiezen wat hij of zij wil...of het "netjes" is is een tweede....maar je zegt hobbybakster te zijn......een hobby bakster heeft geen site en zou via een site ook geen bestellingen aannemen.....dus als je niet ingeschreven staat bij de kvk.....mag je eigenlijk helemaal geen site hebben waar je bestellingen aanneemt.....let hier dus wel mee op...ivm met controles etc....
toch succes! en misschien een inschrijving bij de kvk waard?????

Ik heb inmiddels door over wie het gaat en vind de naam toch wel heel anders hoor! Ook is het iemand die actief is op dit forum, dus waarom dit berichtje als je al mailcontact hebt?

Kan me voorstellen dat je erg verbaasd was om het te zien, maar ik zou me er niet al te druk om maken, mensen weten jullie echt wel uit elkaar te houden. :Y

4

Maartje2you schreef:

....maar je zegt hobbybakster te zijn......een hobby bakster heeft geen site en zou via een site ook geen bestellingen aannemen.....dus als je niet ingeschreven staat bij de kvk.....mag je eigenlijk helemaal geen site hebben waar je bestellingen aanneemt.....let hier dus wel mee op...ivm met controles etc....
toch succes! en misschien een inschrijving bij de kvk waard?????

Ik bak idd voor de hobby, heb een site en neem ook bestellingen aan. Maar ik houd netjes mijn administratie bij, dus dat komt wel goed. ;)

5

taartjesdroom schreef:

Ik heb inmiddels door over wie het gaat en vind de naam toch wel heel anders hoor! Ook is het iemand die actief is op dit forum, dus waarom dit berichtje als je al mailcontact hebt?

Kan me voorstellen dat je erg verbaasd was om het te zien, maar ik zou me er niet al te druk om maken, mensen weten jullie echt wel uit elkaar te houden. :Y

Ik heb in mijn 1e bericht gezet dat ik niemand aan wil vallen oid. Ik weet dat de betreffende persoon actief is op dit forum. Maar met het antwoord uit de mailwisseling kon ik niet zo veel.
En ik vind het gewoon jammer.  Natuurlijk zijn er belangrijker dingen in het leven en natuurlijk is iedereen vrij om een naam voor haar/zijn site te kiezen. Maar een beetje extra onderzoek kan toch ook geen kwaad? Dan stoot je niemand voor het hoofd en heb je iets unieks! Iedereen tevreden, toch??

Eerlijk gezegd vind ik cakez ook niet echt origineel. Over de hele wereld zijn er zat mensen die cakez in hun naam hebben, en cakez.com bestaat ook al.
Volgens jouw redenatie dat haar site een onderdeel van de jouwe kan zijn, zou jouw site dus een nederlands onderdeel van cakez.com kunnen zijn. Dat is niet lullig bedoeld hoor, en ik snap dat je het jammer vindt, maar ik zou me er dus niet te druk over maken.
Buiten dat wordt jouw site alleen gevonden als je daadwerkelijk op cakez zoekt, op taart wageningen, bruidstaart wageningen o.i.d. ben je niet te vinden. Ik zou me dus eerder daar zorgen over maken dan over het feit of iemand cakez in zijn naam heeft gebruikt.
En als ik zoek op cakez kom ik inderdaad alleen jou tegen :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Eerlijk gezegd vind ik cakez ook niet echt origineel. Over de hele wereld zijn er zat mensen die cakez in hun naam hebben, en cakez.com bestaat ook al.
Volgens jouw redenatie dat haar site een onderdeel van de jouwe kan zijn, zou jouw site dus een nederlands onderdeel van cakez.com kunnen zijn. Dat is niet lullig bedoeld hoor, en ik snap dat je het jammer vindt, maar ik zou me er dus niet te druk over maken.
Buiten dat wordt jouw site alleen gevonden als je daadwerkelijk op cakez zoekt, op taart wageningen, bruidstaart wageningen o.i.d. ben je niet te vinden. Ik zou me dus eerder daar zorgen over maken dan over het feit of iemand cakez in zijn naam heeft gebruikt.
En als ik zoek op cakez kom ik inderdaad alleen jou tegen :)

Dit wilde ik ook al typen. Zelfs als ik zoek op 'cakez Wageningen' kan ik jou niet vinden.
En inderdaad is de naam 'Cakez' al niet echt origineel. Zou er in Nederland voor jou niemand het woord 'cakez' in zijn haar (site)naam hebben gebruikt? Want wereldwijd is dat sowieso het geval..

Overigens vind ik het wél een hele leuke naam!

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

8

toch is het heel moeilijk om een naam te verzinnen die er nog niet is. ik wilde ook een site gaan maken zonder dat het teveel op een al bestaande site lijkt maar dat valt nog niet mee. (en idd ik wil ook niet dat iemand vind dat ik een naam van een ander overneem ofzo)

Groetjes Marleen

9

Jullie reacties zijn helder, bedankt voor het meedenken/reageren!