Onderwerp: Bruidstaart 80 personen. "Ohhh..... SHIT!!"
Gister een bruidstaart gemaakt voor vandaag.
Het ontwerp van de taart is op basis van dit kaartje:

De taart bestaat uit vier losse taarten van 27,5 cm ø die op een standaard geplaatst worden. Het bruidspaar verzocht zelf een topper, hier is ruimte voor gehouden bij de bovenste taart.
De taart bestaat uit een chocoladebiscuit gevuld met twee lagen aardbeien bavarois en aardebeien jam.
Hij is bekleed en gedecoreerd met marsepein.
Het maken van de taart ging helemaal goed.
Donderdag begonnen met het bakken, in de loop van de dag gevuld en afgesmeerd en alvast twee taarten bekleed. Gisteren de andere twee taarten bekleed en begonnen aan de decoratie.
Tussen 18:30 - 19:00 had ik met het bruidspaar afgesproken, ze zouden de taart zelf komen halen.
Rond 17:15 was ik klaar er moesten alleen nog foto's gemaakt worden....
Ik zet de standaard op tafel, pak de eerste taart, wil hem er op zetten..."^*%%($!&(@$#!" .... De taart is te hoog voor de standaard en past er nu niet op!!
Ohhh... SHIT... over een uur wordt de taart opgehaald (en op 20:15 begon een theater voorstelling waar ik kaarten voor had), wat nu??
We (mijn vriend had ik inmiddels betrokken bij dit stressmoment, gedeelde smart is tenslotte halve smart) zijn eerst gaan kijken of we de tussenruimte konden vergrote door de "paaltjes" af te gaan zagen. Na goed doordenken en uittekenen bleek dat niet te kunnen want dan zouden we precies 1 paaltje te kort hebben. Toen gekeken of we de plateaus op konden hogen door tussen de verbindingen ringen te plaatsen. Dit lukte!! Maar helaas...de standaard was enorm onstabiel geworden....
Puzzelen, puzzelen, puzzelen.....
Uiteindelijk hebben we de standaard anders ingedeeld, niet zo mooi als het eigenlijk hoort maar voor deze taart wel effectief.
Het onderste plateau rust nu op twee doppen van spuitbussen, zodat hij niet doorzakt!
Ik heb uitleg gegeven aan het bruidspaar, de taart op de foto laten zien en de doppen meegegeven. Ze vonden het gelukkig niet erg! Ze waren erg blij met de taart en vertrouwen op mijn oplossing.
Nou hier dan de foto's:

Op deze taart komt de topper.

Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

n.a.v. het andere topic.