Onderwerp: Moeilijke opdracht zeg!
Poeh hee....
Het is dat het mij gevraagd werd door 2 vriendinnen.... Maar wàt een werk zeg.
Ze kwamen een maand geleden al langs om te vragen of ik een taart wilde maken.
Deze week waren beide ouders van de één en de vader en zwager van de ander jarig. Op de taart moest:
- Vader 1 in de post-vrachtwagen van zijn werk.
- Vader 2 zittend onder een kaki-boom met de telefoon in zijn hand en in het shirt van zijn bedrijf
- Moeder die een meubel aan het pimpen is
- zwager op de motor.
Foto's van alle jarigen, de vrachtwagen, de motor, motorpak, gepimpte meubel en bedrijfsshirt zijn gemaild. Dus graag alles lijkend op de echte personen.
Vader 1 houdt heel erg van chocola en aardbeien, maar zwager is allergisch voor fruit. Graag de helft choco en aardbeien en de andere helft zwitserse room en hazelnootcreme....
Okeeeee. Alles genoteerd. Voor hoeveel personen?
......Acht.
Hahaha, dat gaat niet lukken met zoveel poppetjes!
Maakte niet uit. Als alles er maar op zit. Ik moest de taart maar zo groot maken als nodig was.
Uiteindelijk zo opgelost. Doordat niet alles 3D geboetseerd is, kon de prijs wat omlaag. Verder kon de taart op deze manier ietje kleiner, omdat niet alles bovenop hoefde.
Toch is het nog een flinke: 22,5 x 22,5 en dan 2 op elkaar. Een dure grap voor 8 personen, maar ze waren ZOOOO BLIJ!

En nog een voetbaltaart voor 30 mannen die gisteravond seizoensafsluiting bij ons in het restaurant kwamen vieren:

van de motor