1

Onderwerp: Stapeltaart dik stevig onderbord ?

Is het handig / belangrijk om voor een stapeltaart een stevig onderbord te gebruiken ? En zo ja welke ?

Of kan je b.v 2 kartonnen op elkaar plakken ?  :think:
Iemand tips ?

2

Re: Stapeltaart dik stevig onderbord ?

Ik zou een cakedrum (10mm dik) gebruiken. Door de zwaarte van de taart(en) is/lijkt een dunnere cakeboard (4mm dik) niet slim.... zéker niet bij een stapeltaart. ;)

3

Niet alleen voor een stapeltaart, maar voor elke taart is het belangrijk om een stevig onderbord te gebruiken. Het risico dat er door je onderbord je taart gaat scheuren is te groot (voor de tijd die je er in steekt.. ) kleine investering die het altijd waar is..

Ofwel een cake-drum of een MDF plaatje (voor zwaardere taarten wat dikker MDF dan 4 mm)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door sweetheart88 (14-05-2011 21:20)

En cakedrums kan je die her gebruiken ?
(als je b.v een bijpassend papiertje ofzo eromheen doet misschien ? )

Maar ja tegen een klant ga je niet zeggen: ik wil hem graag terug hebben  :lol:  Toch ?

5

Nee, een cakedrum of board zou ik niet hergebruiken. Maar als je spreekt over 'Klant' dan ga ik er vanuit dat diegene betaald, en dan bereken je toch de drum door?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Ik haal altijd mdf plankjes bij de bouwmarkt. Kost geen drol. 29x29 kost 0,40 cent. Inpakpapier en folie erom en klaar!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

7

Uit de vraag begrijp ik dat het om een onderbord gaat, maar uit sommige antwoorden begrijp ik juist dat het over boards voor tussen de taart gaat  :think:

Voor onder de taart gebruik ik ook mdf-plaatjes, die ik dan bekleed met inpakpapier+folie. Het ligt eraan voor wie de taart is. Soms vraag ik deze terug, soms niet.
Voor tussen de stapeltaart heb ik ook, tot nu toe, 2x taartkarton gedaan. Maar ik merk toch dat dit niet heel erg sterk is. Ik wil dus voor mijn volgende stapel cakedrums gaan gebruiken. Deze vraag ik niet terug. Ik vraag me wel af of je de taart rechtstreeks op het cakeboard zet of er toch nog een karton tussen de taart en cakeboard moet....

Oke bedankt voor de tip voor de mdf plaat :) Van de week moet ik toch nog naar de bouwmarkt dan ga ik er meteen een stel halen en bijpassend inpak papier...

@ degene die ik vroeg: ehum tja ik heb een vaste prijs gevraagd want het was voor een kennis maar ik heb nu al spijt van de prijs want het is gewoon eigenlijk te weinig.......
Maar ja is nu niks aan te doen! Volgende keer doe ik het beter.....

9 Laatst bewerkt door wenko (16-05-2011 09:48)

Esther68 schreef:

Uit de vraag begrijp ik dat het om een onderbord gaat, maar uit sommige antwoorden begrijp ik juist dat het over boards voor tussen de taart gaat  :think:

Ik heb nog eens terug gelezen, maar ik lees dat nergens eigelijk  :nooo

Ik doe wel karton nog tussen de taart en board...

grtjs

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

10

wenko schreef:
Esther68 schreef:

Ik heb nog eens terug gelezen, maar ik lees dat nergens eigelijk  :nooo

Ik doe wel karton nog tussen de taart en board...

grtjs

Was nog vroeg voor mij....na twee weken vakantie is mijn zoon weer naar school vandaag  :lol: . Ik raakte een beetje in de war omdat de TS het heeft over 2 kartonnen op elkaar. Die doe je toch alleen tussen de taart? Voor een enkele taart gebruik ik al een 4mm mdf-plaat onder de taart. Vind ik steviger en mooier  :Y
Ok, doe ik ook board+karton bij mijn volgende taart  :Y