1

Onderwerp: Taart gevuld met MB-crème, hoelang houdbaar buiten koelkast?

Zoals de titel al zegt, hoelang is een taart gevuld met meringue botercreme houdbaar buiten de koelkast?
Ook een dag of 3 zoals andere vullingen?
Ik weet dat er wat discussies zijn over wel of niet buiten de koelkast, ik geloof dat het wel kan, maja hoe lang dan ongeveer?
Mijn zus word overmorgen ingeleid, en ik ben bij de bevalling dus ik wil de taart vanavond vullen, zodat ie morgen af kan.
Is hij dan nog wel te eten als hij buiten de koelkast staat tot dinsdagochtend?

En sorry als dit topic er al is, maar ik heb deze echt niet kunnen vinden.
Niet via de zoekfunctie en niet via google.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

2

Re: Taart gevuld met MB-crème, hoelang houdbaar buiten koelkast?

Het zou moeten kunnen, maar ik zou hem voor de zekerheid morgen vullen en decoreren, dan weet je zeker dat het geen enkel probleem is.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3 Laatst bewerkt door FloordKB (14-05-2011 18:06)

Dat is ook een idee, alleen ivm tijd dacht ik vanavond...
Is het eigenlijk erg om de meringue dan vanavond al klaar te maken, nachtje in koelkast en dan morgen vullen?

Tis echt m'n eerste taart pas weer sinds m'n taartenstop, maar was het nou meringue die ook zo opstijfde als die een nachtje de koelkast in ging en opnieuw de klopper er door heen moest?

(Edit: misschien klinkt het allemaal wat onzeker hoor, maar heb ook de geboortekaartjes + enveloppen, en geboortebdankjes moeten maken 1 week geleden kreeg ik dat allemaal pas als opdracht, dus m'n hoofd loopt helemaaaal over.)

4

Ja  :Y  Alle botercreme wordt stijf in de koelkast, maar dat is toch niet erg!

Uurtje voor je aan de slag gaat morgen er weer uithalen.. als hij op kamer temp. is nog even doormixen.. en voila hij is weer goed..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Dankjewel voor je snelle hulp!  :D

Als de taart af is zal ik hem hier showen en je even benoemen hoor!
Ben helemaal van m'n zenuwen (wat de taart aan gaat) af!