Onderwerp: [HOW TO] 3D VW bus
Hier een how to voor een 3d Volkswagen Busje:
Eerst juiste formaat biscuit uitsnijden, die van mij was nog licht bevroren, dat werkte iets beter. Je houd daarbij nog rekening met hoogte, want er moet nog vulling bij. Ik gebruikte botercreme (in aardbeien smaak ) en jam als tweede laag.
Na het afsmeren...
...heb ik hem helemaal bekleed met witte marsepein met een kleinere deel funcakes fondant erbij, dan wordt het nog iets witter en iets elastischer, dat ik vind makkelijker om te bekleden.
Dan 2 x rode zijkant afgesneden (voor links en rechts) volgens een papieren malletje die ik eerst op de 'bus' een beetje afgetekend en uitkeknipt en gepast had.
De rode marsepein delen er op geplakt, mar niet tot de grond (1 cm over), daar komt later het zand en gras
Dan het stukje wit voor de voorkant (waar de VW logo zit), ook met behulp van het malletje en een beetje op gevoel.
Daarna lijntjes en details in het rode marsepein ingedrukt, wielen gemaakt en voorzichtig met een gedeelte onder het rode 'plaatwerk' geplaatst, geprobeerd geen lekke band te creëren
Dan de ramen erop met telkens stukjes wit als spijlen. (ook raam achter) Kleine achterste raampjes met sliertje wit eromheen.
Toen het dak met even passen en meten er op gedaan, ik heb onder de voorste gedeelte klein rolletje marsepein gedaan zodat er een soort dakje ontstaat.
Als laatste alle details; scharniertjes, wissers, lichten, kenteken, logo..
En verkruimelde koekjes en gras uit sugar gun als de grond.
En klaaar was ie.
Hopelijk een nuttige how-to, als iemand nog vragen OF TIPS zou hebben dan hoor ik het wel!
www.TaartjesBakker.nl