1

Onderwerp: Henna taart decoreren,help!

Hoi lieve dames,

Voor volgende week donderdag wil ik een henna taart maken voor de henna dag van mijn nichtje. Zelf ben ik vrij goed in priegelwerk en dus ook henna versieringen. Ik wil over de taart een chocolade ganache laag en dan versieren met witte 'henna'. Heeft iemand tips wat het beste werkt?

Ik wil dat het er ongeveer zo uitziet:

http://www.flickr.com/photos/hennalounge/4040678800/

Alvast bedankt!

liefs,

Choco

2

Re: Henna taart decoreren,help!

Even zoekfunctie gebruiken

heb er laatst 1 voorbij zien komen

3 Laatst bewerkt door Chocolatarian (14-05-2011 09:26)

Hey marga, ik had al eerder via de zoekfunctie gezocht maar ik zocht op de verkeerde woorden haha :rolleyes: . Zojuist weer geprobeerd en heb gelezen dat het met Royal Icing word versierd.

Weet iemand toevallig of dit ook bij de Makro te koop is? Ik wil ook graag weten of het met de mix beter is of uit zo'n flesje?

4

Wat me wel erg lastig lijkt is dat de chocoladeganache laag niet echt hard wordt, dus dat je je hand niet op de taart kan laten steunen met het spuiten (kan natuurlijk zowiezo niet echt maar toch....) Je kunt foutjes ook niet wegschrapen en het stukje dan opnieuw doen :nooo !
Ik zou donkerbruine chocoladefondant onder doen !

Royal icing maak je eenvoudig zelf met eiwit en poedersuiker, zie de recepten.
De icing kant en klaar uit een flesje wordt niet hard...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

bedankt voor je tip Tom Poes, alleen heb ik nog nooit met fondant gewerkt en ik ben bang dat de fondant eerder mislukt dan de royal icing op de ganache:o

Ik weet nu al dat ik niet hoef te steunen op de taart om die de versieren. Ik zou niet de hele taart met henna versieringen doen maar een deel van de taart en de randen.

Ik ga vandaag denk ik de funmix halen voor royal icing bij de makro.

Bedankt voor de tips!

Ik kan je niet helpen met tips, alleen dat het een prachtige taart is.
Succes!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl