1

Onderwerp: Treintaart vullen

Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje ene treintaartje maken met de bakvorm van Wilton. Hij is in juni jarig maar ik wil het nu alvast een keertje proberen om te kijken hoe het gaat.

Nou heb ik even gekeken hoe het moet en als ik het goed begrijp komt de trein er dus in 1 stuk uit.

Hoe doen jullie dat? vullen jullie hem nog wel...dus gewoon in lagen snijden? Of is dit een taartje waar alleen botercreme en marsepein/fondant op zit?

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

2

Re: Treintaart vullen

Ik ken de vorm niet maar heb laatst wel een paar keer de Giant Cupcake van Wilton gemaakt. Ik heb hem van cake gemaakt en dan hoef je niet/minder te vullen.
Ik heb dus wel gevuld.
Afsmeren moet wel een stuk netter omdat je de vorm een beetje uit zijn verband haalt, als je horizontaal snijdt en vult
Mijn tip: draai de taart om en maak gaten met een appelboor tot ong 1 cm van de buitenkant (niet helemaal door en door dus) en die vullen. Zo vul je dus verticaal :) (volg je me nog)

Als je een lekkere cake maakt hoef je eigenlijk niet te vullen.
Als je biscuit maakt, is het volgens mij wel heel moeilijk afsmeren en bekleden, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.

3

Kijk dat is een handige tip!

Kan ik dan gewoon cakemix van de supermarkt gebruiken of heb ik daar iets anders voor nodig?

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

4

Je kan elke cakemix gebruiken die je zelf lekker vind.
Wel helemaal goed laten afkoelen voor je er mee aan de slag gaat, anders is het te kruimelig.
Succes en ben benieuwd naar het resultaat.