1

Onderwerp: taart bekleden met candy melts?

Kan ik een taart bekleden/ overgieten met (roze) candy melts?

Moet ik de candy melts dan ook verdunnen met room zodat ik ze als ganache kan gebruiken?

Kan er dan nog een puzzelplaatje van suikerpasta op of gaat dat smelten?

Zou ik de roze candy melts ook paars kunnen kleuren met kleurgel die je voor suikerpasta gebruikt als ik die eerst door de room zou roeren? Rechtstreeks bij de candy melts zou niet lukken, heb ik ergens gelezen.

Mvg,
Ann

2

Re: taart bekleden met candy melts?

Alles ja. :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik kreeg heel kleine spikkeltjes toen ik er kleurstof bij deed...en toen ik er chocoladekleurstof bijdeed niet...maar dat kan ook aan mijn candy melts hebben gelegen of mijn 'kunde' in de keuken  :lol:

Candy melts en ik zijn geen beste maatjes.. tot ik ze tot ganache maakte  :D

4

Maar als je die kleurstof eerst door de slagroom doet moet het toch wel beter gaan!

Ik heb er trouwens ook eens chocolate leather van gemaakt. Ging ook prima.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Mirjam5 schreef:

Maar als je die kleurstof eerst door de slagroom doet moet het toch wel beter gaan!

Ik heb er trouwens ook eens chocolate leather van gemaakt. Ging ook prima.

chocolate leather.. nog niet aan gedacht..wat een geweldig idee.
En eerst door de room...natuurlijk  :grr:

6

pff, die candy melts waren een ramp vandaag :s .

Een vriendin (die ik heel lang niet gezien had) kwam helpen 2 verjaardagstaarten voor haar twins  te maken.

Probeer ik die taart te overgieten, maar ging van geen kanten.
Kon niet mooi glad afgesmeerd worden.
Tot overmaat van ramp begon de vulling van chocolademousse dan ook nog uit te lopen.
En in plaats van een mooie roze taart, waren het roze boebels met bruine strepen door :nooo

Uiteindelijk het uitzicht nog een beetje kunnen redden door er toch maar een laag suikerpasta over te doen.

De Cars taart was gelukkig wel gelukt.

Ze weet wel dat ik geen professional ben, maar toch wil je dan iets deftigs kunnen voorschotelen hé.

7

het is helaas te laat  :o ..maar...bij candy melts moet je heel pak minder room bijdoen.Zelfs stuk minder dan bij witte chocolade (heb zelf ook al zo'n loperige ganache gehad, vandaar)