1 Laatst bewerkt door reneebr (13-05-2011 16:32)

Onderwerp: Koekjesketting nr 35

Deze zijn vandaag van Deventer naar Eerbeek (maatjetaart) gegaan.

Was heel gezellig! Moest alleen na een uurtje ofzo alweer weg... Dat was wel jammer haha...

Heb een aantal dingen geprobeerd... Aangezien ik meer bloemen als taarten maak wilde ik eerst losse bloemblaadjes van koekjes maken en die met icing aan elkaar maken tot een bloem, maar dat lukte niet.

Toen dus deze uitstekersset gezien bij Marije (donderdag middag, dus lekker last minute haha) en die vond ik wel heeeeel erg leuk....

Dus ze allemaal gebakken en versierd, toen bedacht ik me dat ik vliegende koekjes wilde  :rolleyes: Ik een stukje gumpaste op een draad zetten, met piping gel het koekje erop... Ging allemaal goed, totdat je het draad zo boog dat je tegen het koekje aan kijkt, toen vielen ze van de draad af haha...

Dus uiteindelijk gewoon simpel op een bord gelegd ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXFRELYH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HS4PPAN6.jpg

Ben er wel achter gekomen dat koekjes niet echt mijn ding is... Of ik moet nog wat meer oefenen ;) en dan vooral op smaak...

Tips zijn meer dan welkom!

2

Re: Koekjesketting nr 35

Het ziet er echt heel mooi uit!
Ik heb geen tips:)

3

Niet echt je ding? Ze zien er super uit!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

4

:thumb: Je koekjes zien er gaaf uit! Mooie kleurtjes ook. :Y
Je bent er lekker mee aan de knutsel geweest. ;)

Goed gekozen dus, die uitstekerset.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

5

Ik vind ze echt prachtig!  :thumb:

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

6

WOW :thumb: prachtig zijn ze :Y

:think: Heb je ze nou belegd met fondant, daar reliëf in gemaakt en dat dan weer geverfd??

enneuh,  :think:  nieuw foto-/telefoontoestel ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ja die uitstekerset was erg leuk! Alleen zo raar... op webwinkels enzo staat hij onder CK products maar op het doosje staat autumn carpenter??

En nee, het is echt niet mijn ding ;) Tis dat er fondant op zit, anders hebben ze echt helemaal geen smaak... Heel vlak.... Of ik heb wat verkeerd gedaan haha dat kan ook ;)

8 Laatst bewerkt door reneebr (13-05-2011 18:02)

Carien schreef:

WOW :thumb: prachtig zijn ze :Y

:think: Heb je ze nou belegd met fondant, daar reliëf in gemaakt en dat dan weer geverfd??

enneuh,  :think:  nieuw foto-/telefoontoestel ;)

Nee eerst koekjes allemaal uitgestoken... Toen de uitstekers afgewassen, fondant uitgerold, relief ingemaakt, daarna uitgestoken, beschilderd en toen met piping gel op de koekjes geplakt

Ennuh tis hetzelfde slechte fototoestel... Hij werkt alleen met echt daglicht... Kunstlicht kan ie niks mee.....

Errg mooi!

Groetjes van Nicole!!

10

Nou Renee, Wauw. Hoezo koekjes niet jou ding. Moet je eens goed naar je eigen foto's kijken hoor. Vind ze echt super mooi.