Onderwerp: zelf maken of een mix?
LET OP: TOPIC IS MEER DAN 3 JAAR OUD!
Ik ben benieuwd naar wat jullie ervaring is met biscuit. Maken jullie het zelf of gebruiken jullie het liefst een mix. wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt Monique
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » zelf maken of een mix?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
LET OP: TOPIC IS MEER DAN 3 JAAR OUD!
Ik ben benieuwd naar wat jullie ervaring is met biscuit. Maken jullie het zelf of gebruiken jullie het liefst een mix. wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt Monique
Ik gebruik de mix van Funcakes voor biscuit.
Ben er erg tevreden over.
Ik maak het altijd zelf!!! vind persoonlijk dat met mix zo'n onzin.
Ik maak wel eens gebruik van ander bloem (koop ik bij een molen)
Ik maak alles zelf eigenlijk, bc, banketbakkersroom enz.
Mijn persoonlijk mening is over mix: een echt kok maak de soep enz ook niet uit blik, of de saus van een poedertje/zakje!
ik maak de biscuit ook altijd zelf,het is heel eenvoudig en lukt (bij mij) altijd.
Ik heb de eerste 2 jaar ook alleen zelf gemaakt, pas aan het eind daarvan ben ik overgestapt op mix, deels ook voor de makkelijkheid want ik was voor een 30cm blik wel 20min aan het mixen en dan nog eens een half uur aan het spatelen voordat het deeg in de oven stond! Als je dan meerdere taarten moet bakken, is dat wel erg lang!
Mijn persoonlijk mening is over mix: een echt kok maak de soep enz ook niet uit blik, of de saus van een poedertje/zakje!
Echte bakkers gebruiken gewoon mix hoor ;)
ik gebruik een mix! lukt tenminste altijd!
als ik het zonder mix bak ben ik nooit helemaal tevreden, soms te hard, soms duurt het eeuwen voordat het gaar is, dus doe mij de mix maar!
Na een half jaar en zo'n 15 kapsels in de prullebak voor mij alleen nog maar de mix. Lag misschien toendertijd voor een groot deel aan mn oven maar ik wil nu niks anders meer. Ben helemaal klaar met het vouwen en spatelen van bloem! De mix is lekker makkelijk en lukt altijd.
Ik wissel het af.
Ik heb nog niet zo heel veel gebakken hoor.
Ben nog een echte beginner.
Aan de biscuits met zelfgemaakte mix vinden we meer smaak zitten (eierkoek).
Ik vind dat juist lekker, mijn man weer niet.
En je vulling komt misschien beter uit als aan de taart zelf weinig smaak zit, dus heel neutraal is.
Taartjes van zelfgemaakte mix die ik buiten de koelkast bewaar willen na een dag of 2 nog wel eens klef/zacht worden aan de onderkant.
Ik had dat laatst met 1 gemaakt van de kant en klare mix niet.
(Hebben anderen dit ook???)
Ik weet niet of ik Dorothea goed begrijp, of ze per taart 20 minuten spatelt want ik doe dat juist zo kort mogelijk.
Ik las namelijk deze tip van Suikertaartjes-Suuz: je moet proberen de bloem binnen 5 (liefst 2) minuten erdoor te spatelen.
Maar ik gebruik een kleinere bakvorm (meestal Blanda 20 cm).
Kant en klare mix is makkelijker (minder handelingen) maar ik denk naar verhouding duurder en het is niet verkrijgbaar in de supermarkt.
Ik weet niet of ik Dorothea goed begrijp, of ze per taart 20 minuten spatelt want ik doe dat juist zo kort mogelijk.
Ik las namelijk deze tip van Suikertaartjes-Suuz: je moet proberen de bloem binnen 5 (liefst 2) minuten erdoor te spatelen.
Dat heb ik toen ook gelezen, maar als ik het al zevend en voorzichtig moet spatelen, red ik dat echt niet bij een grote hoeveelheid!
een echt kok maak de soep enz ook niet uit blik, of de saus van een poedertje/zakje!
Ik gebruik de mix. Ik ben geen chefkok in een tweesterren michelinrestaurant. Sommigen leggen de lat wel erg hoor voor zichzelf. Maar ja, ik ben dan ook geen "echte" kok De mix is makkelijk en lekker (reactie van een ontvanger: "ik heb nog nooit zo'n luchtig gebak gegeten"). En des te meer tijd blijft er over om te decoreren........er gaat al genoeg tijd in een taartje zitten.
mrij schreef:Mijn persoonlijk mening is over mix: een echt kok maak de soep enz ook niet uit blik, of de saus van een poedertje/zakje!
Echte bakkers gebruiken gewoon mix hoor
En mijn hobby is taart decoreren en niet het bakgedeelte
De mix dus.
tja ik heb geen problemen met het zelf maken, heb altijd hoge luchtige kapsels, en ik vind het lastig met mix dat je altijd op moet letten dat je het op voorraad moet hebben. bloem suiker en eieren koop je gewoon bij de supermarkt. En ik heb het binnen een kwartier in de oven staan, dat valt wel mee toch, afwegen, mixen 10 min, meel er door scheppen en in de vorm.
Maar ieder heeft z'n eigen manier en smaak, gelukkig maar anders was het een saaie wereld
Ik koop altijd de biscuitmix bij dekleinebakker.nl....die is geweldig!
de kans dat t met zelf maken fout gaat is groter, de kwaliteit is altijd gelijk als je mix gebruikt.. maar ik vind biscuit zelf gemaakt lekkerder dan die droge van de mix.
maar ik gebruik moscovisch...
zelf maken
Ik heb al jullie reacties gelezen en heb besloten voortaan mix te blijven gebruiken. Is inderdaad makkelijker.
Bedankt voor jullie reacties
Monique
Tot nu toe heb ik het steeds zelf gemaakt. Maar wilde pas geleden toch eens de mix proberen. Moest toch het een en ander bestellen in de webshop, dus meteen maar een kilo mix erbij gekocht. Jeetje iemand had me wel even mogen waarschuwen: Met de mix wordt wel een beetje hoger als die ik zelf gemaakt had. Dus nu of minder in de bakpan doen of strookjes plakken
[En mijn hobby is taart decoreren en niet het bakgedeelte
De mix dus.
En mijn hobbie is vooral bakken, hier dus geen mix, maar lekkere taartjes, die er niet zo super mooi uitzien.....
(maar ik koop ook zelden brood, of koekjes, bak ik eigenlijk altijd zelf)
hier dus geen mix, maar lekkere taartjes
maar met de mix krijg je ook hele lekkere taartjes hoor!
bij mij ziet zelfgemaakt er zo uit:
en met de mix ziet het er zo uit:
voor mij is de keus niet zo moeilijk
suz@nne schreef:hier dus geen mix, maar lekkere taartjes
Hi HI Vast wel,
maar ik ben nog geen mix voor guinness chocolade taart tegen gekomen, en voor worteltaart, noten, citroen, sinaasappel taart, als ik voor ieder taartje dat ik bak een mix nodig heb.... dan is mijn kelder te klein, (en dan is hij nu al.... met al m'n bakspullen..)
Ik gebruik ook nooit biscuit voor m'n baksels, maar altijd een kapsel van een cake beslag.
Dus ik heb altijd, bloem, bakpoeder, eieren, yoghurt, suiker en honing en zout, gist, cacao, chocolage, poedersuiker, noten en gelatine in huis, dan kan ik alles bakken wat ik wil. (zo ben ik voor de lunch kaneel broodjes aan het bakken (heerlijk...)
koekiemonster schreef:suz@nne schreef:hier dus geen mix, maar lekkere taartjes
Hi HI Vast wel,
maar ik ben nog geen mix voor guinness chocolade taart tegen gekomen, en voor worteltaart, noten, citroen, sinaasappel taart, als ik voor ieder taartje dat ik bak een mix nodig heb.... dan is mijn kelder te klein, (en dan is hij nu al.... met al m'n bakspullen..)Ik gebruik ook nooit biscuit voor m'n baksels, maar altijd een kapsel van een cake beslag.
Dus ik heb altijd, bloem, bakpoeder, eieren, yoghurt, suiker en honing en zout, gist, cacao, chocolage, poedersuiker, noten en gelatine in huis, dan kan ik alles bakken wat ik wil. (zo ben ik voor de lunch kaneel broodjes aan het bakken (heerlijk...)
Mag ik bij jou in de leer komen... Klinkt allemaal goddelijk wat jij bakt. Bekleed je deze taarten dan ook met fondant/marsepein? En hoe hoog worden die taarten die jij maakt? En vul je ze dan ook nog? En, en, en .... dat was het
ik ben van het zelf maken. maar ik vind zowel bakken als decoreren leuk.
wat al genoemd is:
eieren/boter/bloem/suiker etc heb ik altijd in huis.
met zelf gemaakt kan ik makkelijker 'smaken' variëren.
koekiemonster schreef:suz@nne schreef:hier dus geen mix, maar lekkere taartjes
Hi HI Vast wel,
maar ik ben nog geen mix voor guinness chocolade taart tegen gekomen, en voor worteltaart, noten, citroen, sinaasappel taart, als ik voor ieder taartje dat ik bak een mix nodig heb.... dan is mijn kelder te klein, (en dan is hij nu al.... met al m'n bakspullen..)Ik gebruik ook nooit biscuit voor m'n baksels, maar altijd een kapsel van een cake beslag.
nee daar heb je helemaal gelijk in!
klinkt heerlijk zeg!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » zelf maken of een mix?