1

Onderwerp: Teveel kleurstof gebruikt, maakt extra wit fondant het lichter?

Ik ga voor het eerst mijn schattige baby mal gebruiken en nu heb ik een klein beetje fondant gekleurd met Creamy peach maar heb er toch iets teveel in gedaan.
Als ik er nu meer fondant bij doe, wordt de kleur dan lichter.
Dit babytje krijgt ander letterlijk een perzikhuidje qua kleur  :s

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

2

Re: Teveel kleurstof gebruikt, maakt extra wit fondant het lichter?

Als je er terug witte fondant bij doet, wordt het idd lichter :Y
Voor huidskleur gebruik ik altijd ivory van Wilton.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Liens schreef:

Als je er terug witte fondant bij doet, wordt het idd lichter :Y
Voor huidskleur gebruik ik altijd ivory van Wilton.

Ik heb het in een winkeltje gevraagd en die vertelde mij dat meestal peach gebruikt werd  :mad:
Ik ga er eerst wat wit bij doen en kijken hoe dat wordt....anders toch maar ivory bestellen ;)
Bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

4

Bij de Faq staan een hele hoop keluren die je kan gebruiken om huidskleur te maken ;)

Niet alle huidjes hebben nl dezelfde kleur.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Dat is ook weer waar! Ik zei alleen maar even wat ik persoonlijk gebruik ;)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

6

De meest gebruikte kleur als huidskleur is toch sugarflair paprika/flesh..

Maar pas dan ook op met het toevoegen van de kleurstof, gewoon met een heel klein puntje van een cocktailprikker beginnen.. je kunt altijd nog een beetje toevoegen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Handig is nu om eerst wit te nemen en daar een klein deel gekleurde fondant bij te voegen en niet andersom! Anders zit je straks met een kilo huidskleurfondant.... ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8 Laatst bewerkt door mamamirel (13-05-2011 19:41)

Sonj@ schreef:

Handig is nu om eerst wit te nemen en daar een klein deel gekleurde fondant bij te voegen en niet andersom! Anders zit je straks met een kilo huidskleurfondant.... ;)

Hahahaha daar was ik achter ja...ik kan heel wat babytjes maken de komende tijd ;)
Ach ik mix er een ander kleurtje door en gebruik het voor iets anders  :D
Hoe kan ik de fondant er het beste in doen?
Ik doen nu eerst een glad bolletje maken en die erin drukken, maar heb nu al 3x een baby met gebarsten billetjes gehad  :rolleyes:

9

:D  :D

Of je maakt een tietentaart?

10

Sonj@ schreef:

:D  :D

Of je maakt een tietentaart?

Dat is een goeie...die moet ik binnekort voor mijn vriend's verjaardag maken dus dat komt goed uit  ;)

11

mamamirel schreef:
Sonj@ schreef:

Hahahaha daar was ik achter ja...ik kan heel wat babytjes maken de komende tijd ;)
Ach ik mix er een ander kleurtje door en gebruik het voor iets anders  :D
Hoe kan ik de fondant er het beste in doen?
Ik doen nu eerst een glad bolletje maken en die erin drukken, maar heb nu al 3x een baby met gebarsten billetjes gehad  :rolleyes:

Een bolletje fondant goed doorkneden, beetje crisco in de mal smeren.. dan je mal gewoon goed opvullen.. Dus aanduwen zodat je zeker weet dat alle hoekjes opgevuld zijn. Dan met een pallet mesje het overtollige fondant afsnijden..

De mould even 10 minuutjes in de vriezer leggen en als de baby bevroren is hem uit de mould duwen.. dan beschadig je niets

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

als de baby bevroren is hem uit de mould duwen.. dan beschadig je niets

Wat klinkt dat toch bizar.... het is maar goed dat we weten waar het over gaat  O-)