51

Re: eerste 6 hoog stapeltaart, via bva

Mooi hoor, maar wat een bloemen, tjonge wat een werk! En het vervoeren, erg gedurft, maar met succes blijkbaar  :thumb:

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

52

Phoe he....wat een reacties!Dit had ik niet verwacht....ik smile van oor tot oor en had nooit verwacht 2 jaar terug om zo'n joekel van een bruidstaart te maken voor vreemden.

Thanks allemaal  :Y

Be in love with what you have

53

FunLovin schreef:

Heel erg mooi, haha, ik zie je al helemaal zitten, achterin de auto, zwetend met die taart, in de bochten, al die drempels in de reeshof!!!! En dan ook nog de route voorlezen hahahahaha  :lol:
respect hoor meid!

Gelukkig moest hij s'avonds vervoerd worden en was het nog koel.....en ja....weer ik woon zijn er teveel drempels.
Thx voor de respect...hoe gaat het met je winkel?

54

Noompie schreef:

Volgens mijn berekening haal je daar meer dan 100 stukken uit  :think:

Wel knap dat je die in z'n geheel in de auto hebt gehad! Ik zou dat echt niet durven!  :thumb:

En natuurlijk... een mooie taart!!!

Ja,dat denk ik zeker....hoeveel haal jij eruit?
De taart was voor 110 personen en ik had de  kleine taart erbij gedaan omdat ze die wou aansnijden en ik de rest.

55

Party-treats schreef:

Wow wow wow...ik zie het ook helemaal voor me hoe jullie in de auto zitten met de anwb papieren in 1 hand en de andere hand die klaar staat om evt. de taart de ondersteunen.
Doe je ook nog iets van plastic folie eromheen of helemaal niks en als je de taart 1 dag van te voren klaar zet voor de volgende dag, hoe doe je dat met het warme weer?Of past ie bij jou in de koelkast als je die helemaal leeg zou halen? Ben heel benieuwd :)

Ik doe helemaal niks om de taart. In het begin deed ik dat maar dat gaat aan alle kanten schuiven.
En met warme weer....hm auto koel houden en voor bruidstaarten in de zomer gebruik ik geen mousse of slagroom in de bruidstaarten. Mits dit dichtbij is. Voor dit ritje waren we en half uur onderweg.

En ik heb een aparte koelkast voor de taarten. Dit vind ik hygienischer en alles wat voor de taarten nodig is, gaat daarin.  Ideaal.

56

Marieke97 schreef:

Wauw zeg, fantastisch!! Welke kleur heb je gebruikt voor de taart zelf?

Ik heb witte baksels emmer fondant gebruikt.

57

anne-taarten schreef:

wow, wat mooi!! Hoe heb je die glans gegeven aan het binnenste van de bloemen??? En leuk die beschrijving van het bezorgen.....pff, wat zou ik in de stress zitten, zou zo bang zijn dat hij in elkaar stort!

De klant is er vast heel erg blij mee!

De glans is de americolor sheen in pearl kleur. Ik mocht een kleur uitproberen van Bianca (taart en chocolade) en heb die gekozen. Je kan in haar webshop kijken voor andere kleuren. Dit droogt snel op, je hoeft niks te mengen en weinig te gebruiken.

58

Esterke schreef:

prachtig gedaan en petje af hoor!!! voor de vele bloemen
5 hoog heb ik wel al vervoerd 6 nog niet haha

Ik vind de taarten zo zwaar worden vooral als ze met creme zijn gevuld ik doe wel fitness maar vind een 5 hoge creme taart erg zwaar.
6 hoog zou ik ook wel met de auto zo vervoeren maar dan rijd ik zelf met tom tom en heel rustig in de bochten en op rotondes en idd op de snelweg gas geven  :D

knap gedaan!!!

Dit was inderdaad zwaar, ik had geluk dat hij niet eens volledig met creme was gevuld. De vulling was bokkepootjescreme en chocolademousse.
Ik durf het juist niet alleen te doen...blijft je taart dan 1 plek zitten als je het  alleen vervoert?

59

Tiesie schreef:

Wat een super mooie taart zeg, ik ben best wel jaloers daarop! Kan er alleen maar van dromen dat ik zoiets kan maken.

Die kleine van 10 bovenop, hoe krijg je die zo goed? Ik gebruik 10 cm taartjes altijd als proeftaartjes, maar de marsepein aan de onderkant wil nooit mooi worden, altijd met plooien.

En zijn alle taarten van biscuit? Wat was de vulling?

Wat was de reactie van het bruidspaar???

Groetjes Patricia.

Ik denk bij kleine maatjes moet je zorgen dat je ze niet te veel vult, bij het vullen druk daarna de andere laag biscuit op elkaar...dus zorg dat ze goed op elkaar zitten.
Bij het afsmeren zorgen dat hij al aardig strak is en niet teveel boter gebruiken bij het afsmeren.
Laat het taartje minstens een half uur in de koelkast voordat je hem bekleed. (dus zorgen dat de  boter droog is)

Alles was biscuit en de vulling was chocolademousse en bokkepootjescreme.
En de bruidspaar was er heel blij mee...zo enthousiast en het was mooier dan ze had verwacht. Ik was super blij met hun reactie en de daggasten die kwamen vertellen dat hij mooi en lekker was.  :Y

60

kimverschuure schreef:

Wat een prachtige taart!
Ik moet eind mei ook zo'n stapel maken, ook voor het eerst zo hoog... :x
Ik heb even een vraagje over het stapelen. Meet jij 1 dowel af en gebruik je die maat voor de hele laag of meet jij elke dowel apart af?
Snap je wat ik bedoel?

Het is veel werk naar het uiteindelijke resultaat maar daar hou ik van. Dat is voor  mij de uitdaging. Beste tip is..veel geduld, goede inventarisatie van wat je allemaal nodig hebt. En planning...

Dowels: ik snij 1 voor 1 :o  Dit is voor mij secuu werk. Ik zet de dowel in de taart en dan geef ik aan met de mes waar die bij de fondant beeindigd en dan weer uithalen en snijden.

Succes

61

Geweldig!  :thumb:  :thumb:  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

62

prettygem schreef:
Noompie schreef:

Volgens mijn berekening haal je daar meer dan 100 stukken uit  :think:

Wel knap dat je die in z'n geheel in de auto hebt gehad! Ik zou dat echt niet durven!  :thumb:

En natuurlijk... een mooie taart!!!

Ja,dat denk ik zeker....hoeveel haal jij eruit?
De taart was voor 110 personen en ik had de  kleine taart erbij gedaan omdat ze die wou aansnijden en ik de rest.

Nee, dan heb je het zelfde al ik haha ;)

63

Wauuuuuwwwwwww Noemi  :thumb:

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

Vind de taart prachtig(!!!!!!), 6 verdiepingen hoog(!!!!!), pfffff en zo vervoerd, wauw.

Groet,
Annemieke

prettygem schreef:
kimverschuure schreef:

Wat een prachtige taart!
Ik heb even een vraagje over het stapelen. Meet jij 1 dowel af en gebruik je die maat voor de hele laag of meet jij elke dowel apart af?
Snap je wat ik bedoel?

Het is veel werk naar het uiteindelijke resultaat maar daar hou ik van. Dat is voor  mij de uitdaging. Beste tip is..veel geduld, goede inventarisatie van wat je allemaal nodig hebt. En planning...

Dowels: ik snij 1 voor 1 :o  Dit is voor mij secuu werk. Ik zet de dowel in de taart en dan geef ik aan met de mes waar die bij de fondant beeindigd en dan weer uithalen en snijden.

Succes

Maar heb je dan niet sneller dat wanneer je taart niet helemaal recht is dat je stapel dan sneller scheef wordt?
Ik kan me indenken dat als je de dowels allemaal op 1 maat hebt je in ieder geval recht stapelt of zie ik dat verkeerd?

66

kimverschuure schreef:
prettygem schreef:
kimverschuure schreef:

Wat een prachtige taart!
Snap je wat ik bedoel?

Succes

Maar heb je dan niet sneller dat wanneer je taart niet helemaal recht is dat je stapel dan sneller scheef wordt?
Ik kan me indenken dat als je de dowels allemaal op 1 maat hebt je in ieder geval recht stapelt of zie ik dat verkeerd?

Ja daar heb je gelijk in...maar al bij het insmeren /vullen kan je al zien of je taart schuin is. En als dit zo is maak ik hem recht voor het bekleden.

Prachtige taart en wat een durf!!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

68 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (13-05-2011 14:57)

Al meen ik het oprecht, 1 keer is genoeg  :lol:

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

69

WOW, echt een mooie taart, heel knap gedaan, ben je vast wel even mee druk geweest als ik dat zo zie! :Y

De zoete taartdoos!

Nou petje af hoor! Bedankt voor je antwoorden en ik ga er maar gewoon voor straks! haha.... :thumb:

71

Super mooi!!!!!
Ik zweet al peentjes bij een stapel van 2.
Ben dan ook blij dat ik voor een communie 6 losse kan maken en geen stapel :rolleyes:

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

72

Wauw wat een grote stapel! Heel mooi :Y en wat een werk moet er wel niet in die bloemen gezeten hebben!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

73

Jee wat een beauty! Dit is nou een echte bruidstaart!
Petje af! :thumb:

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

een geweldige taart. wat een klus moet dat geweest zijn.
wel knap dat jullie in de auto zo goed kunnen communiceren. volgens mij zou het bij ons snel oorlog zijn vooral door alle stress.

Wauw, wat een mooie taart! Zes hoog, ik moet er niet aan denken, ik ben echt onder de indruk.

Ik heb nog een tip wat betreft het vervoer. Ik weet niet of je een Van Cranenbroek of een Big Bazar in de buurt hebt. Daar verkopen ze rolletjes antislipmat voor weinig geld, volgens mij nog geen euro. Met de schaar kun je er gewoon een stuk afknippen. Als je zo'n stukje onder je onderbord legt, dan verschuift hij niet meer. Is dun materiaal en werkt echt goed.