Onderwerp: Hulp gevraagd aardbeienmouse
Vanavond is de fancy fair op school en ik heb beloofd om ook een taart te bakken en nu heb ik het kapsel gebakken vanmorgen en aardbeienmouse gemaakt zoals op de site staat.. 2 blaadjes gelatine waren al 4 gr. dus 2 blaadjes (met waarschijnlijk te veel water) erin gedaan (want hoeveel is een klein beetje)..
De slagroom stijf geklopt erdoor gedaan, maar het bleef te waterig dus ook klopfix erdoor gemixed, toen nog te waterig dus creme fraise erdoor gedaan, maar ook dat bleef te waterig dus nog een gelatine blaadje .. weer niet goed, nog maar een keer mixen met klopfix.. nou heb ik het waterige goedje toch maar in het kapsel gedaan, eerst ingesmeerd met botercreme en een dijkje gemaakt en daarop de aarbeienmouse (wat het moet voorstellen) en ook de onderkant van de laag cake met botercreme ingesmeerd en daarna de hele taart met botercreme ingesmeerd, als ik hem nu in de koelkast zet, zal het dan nog goed kunnen worden ??? Of heb ik nu een mislukte taart ???
Had ik maar een andere vulling gekozen !!!
Maar ik hoop dat er iemand nog hoop heeft voor mijn taart ???
Om 16:45 uur moet ik hem op school brengen en ik wil hem met marsepein nog bekleden.