1

Onderwerp: Dé ultieme barbietaarten tip?????

hallo allemaal,

Over 2 weken is het eindelijk zover; mijn allereerste barbietaart! Als mama van 2 zonen vind ik het heerlijk om eens iets super meisjesachtig te maken :D  :thumb: . Heb de afgelopen maanden al super veel foto's bekeken + howto's bestudeerd, in mijn hoofd weet ik het allemaal.

Maar .... mijn buik zegt iets anders  :s ! Het word mijn eerste taart voor iemand buiten mijn vrienden/familiekring en dat maakt het extra spannend.

Dus .... als iemand van jullie een ultieme tip heeft, dan wil ik die heel graag horen!! :Y  :)

2

Re: Dé ultieme barbietaarten tip?????

per ongeluk 2 x hetzelfde topic geopend, heb mezelf al gemeld

3

De makkelijkste en mooiste oplossing denk ik, de Wondermold  :Y
Alleen niet bepaald de goedkoopste   :nooo
Volgens mij heb ik hem wel eens ergens in een webshop voor 21,50 gezien

4

Bij een winkel hier in de buurt zou ik hem kunnen huren voor 5 euro, misschien wel een goede investering dan?

5

Nou dan zou ik dat zeker doen!!  :thumb:

Ik heb hem 1 keer geleend voor een barbie taart, echt niet de moeite waard om met tulbanden te prutsen hoor, zeker niet als je hem voor 5 euro kan huren :lol:

6 Laatst bewerkt door sam (12-05-2011 22:45)

Prima, hier ben ik iets mee!
Alvast bedankt voor de tip :)

7

Graag gedaan  :thumb: Succes met de barbie taart, ben benieuwd!  ;)

8

ik gebruik altijd de wondermold. heb op mijn website zelfs een aparte pagina met alleen maar barbietaarten. Is veel interesse voor.

ik bak hem 10 min op 140 gr, 10 min op 165 en 20 min op 180 graden.

als je nog wat wilt weten, vraag maar raak zou ik zeggen ;)

Happiness is a CAKE!!

9 Laatst bewerkt door sam (12-05-2011 22:53)

Gebruiken jullie cake of biscuit? En hoeveel beslag gaat erin?

10

ik gebruik biscuitmix van funcakes

330 gr mix
33 ml water
5 eieren

wordt lekker hoog

8 min hoog 2 min laag mixen

Happiness is a CAKE!!

11

Oké, is genoteerd, bedankt voor de tips Emine!

12

graag gedaan meid  :thumb:

Happiness is a CAKE!!

13

De wondermold is nu in de aanbieding bij de Makro:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149046

Don't just dream your life, but live your dreams too!

14 Laatst bewerkt door sam (12-05-2011 23:07)

Leef! schreef:

De wondermold is nu in de aanbieding bij de Makro:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149046

Bedankt voor je tip, maar daar ga ik niet meer raken vrees ik. Heb net de wondermold gereserveerd via mail, kost wel 7 euro ipv 5, daar zou ik hem al bijna voor hebben :think:
Maar ja, dan neemt ie ook weer plaats in in mijn kasten, en dat begint zo ondertussen ook een probleem te worden O-)

15

Als je de wondermold gebruikt, vullen jullie de taart dan ook nog?
Wordt hij dan niet erg hoog als je er 2a3 lagen vulling tussen doet?

groeten Sylvia

16

Dunne plakken snijden  :lol: het is niet zo dat hij te hoog wordt van de vulling..
Ik had er voor 20pers. uit ongeveer
En misschien nog een tip voor Sam, je hoeft niet perse een pin poppetje te gebruiken. Je kunt ook een gewone barbie (evt. zonder benen) erin doen.. Veel leuker gezicht dan die poppetjes en zo heeft de jarige nog iets blijvends over van de taart (als het een klein kind is natuurlijk   :lol: )

17

Alweer bedankt! Dat van die vulling was ik eigenlijk ook al aan het afvragen.

@ Hullie; het pinpoppetje heb ik al (ligt hier al maaaaaaaaaaaaanden te wachten tot ze eindelijk eens op een taart mag ;)  )

18

Nog een andere praktische vraag: leggen jullie halverwege een taartkartonnetje, zodat je de taart in 2 niveaus kunt aansnijden? Of snijden jullie hele lange stukken eruit?

19

Ik had lange, wat dunnere stukken gesneden...
Taartkartonnetje is misschien wel een idee ja  :)  alleen dan zou je 4x dun moeten vullen denk ik..
Lijkt me dunne plakjes snijden makkelijker   :)

20

Ik gebruik de grote blanda en daar bovenop de kleine en dat wat aanvullen met botercrème. Werkt perfect...

21

@ marie: de vorm heb ik ondertussen al gereserveerd, voor mijn eerste barbie ga ik het me zo gemakkelijk mogelijk maken. Zo 2 blanda's lijkt me ook behoorlijk hoog: snij jij die dan ook in dunne stukjes??

@ Hullie: bedankt om zo mee te denken!

22

ik doe er geen taartkarton in.
Lekker dunne maar hoge stukje taart... Yummie ;)

Happiness is a CAKE!!

23

sam schreef:

@ marie: de vorm heb ik ondertussen al gereserveerd, voor mijn eerste barbie ga ik het me zo gemakkelijk mogelijk maken. Zo 2 blanda's lijkt me ook behoorlijk hoog: snij jij die dan ook in dunne stukjes??

Het is een kleine blanda op een grote en dat is net de juiste hoogte. Ik snij het kleintje één keer doormidden en de grote 2 keer. Ik heb het al altijd op deze manier gedaan en mijn "klanten" vinden het steeds super.

24

sam schreef:

Daar is het forum toch voor  ;)
Ik vind mezelf een beginner en dus vind ik het ook fijn als er meevgedacht wordt met mijn vragen.. Dus als ik anderen kan helpen doe ik dat ook graag (in de hoop dat mensen er wat aan hebben) :Y   ;)