1

Onderwerp: Gat in onderkant van cake

Ik wilde eens een cake maken ipv bisquit, ik had nog een pak van Honig staan, de aanwijzingen keurig gevolgd en toen kwam er dit uit de oven;
http://img687.imageshack.us/img687/7113/cake001.jpg
Ik heb een springvorm gebruikt ipv cakevorm en de oven tussentijds niet open gehad ( alleen 5 minuten voor de eindtijd om te kijken of die gaar was). wat heb ik verkeerd gedaan?

Groetjes Brenda

2

Re: Gat in onderkant van cake

Dat ziet er heel apart uit. Geen flauw idee wat e rmis is gegaan. Het enige wat ik kan bedenken is dat er lucht onder het beslag heeft gezeten, wat uitgezet is in de hitte van de oven en niet weg kon.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Mmmmm, die is wel heel bijzonder :D
Dit was dus de onderkant? Heeft er soms een luchtbel ondergezeten?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

4

Hier exact hetzelfde probleem!! Haal hem net uit de oven... honig en springvorm gebruikt. Had de bodem met bakpapier bekleed, 2 velletjes tegen elkaar aan "gepuzzeld", ik denk dat er bij mij daardoor een gat is ontstaan. Had jij dat ook?? Tja, of honig levert cakes met gaten.... een mistery is het :lol:

5

Ik had niet met bakpapier bekleed, alleen met boter ingevet.
Er zal  vast een luchtbel eronder/erin gekomen zijn.....
heb nooit zoiets gehad met bisquit. Ach ondanks z'n gekke vorm is de taart lekker hoor :9

Groetjes Brenda

6

gelukkig! ik ga die van mij zaterdag afmaken, het moet een voetbaltaart worden dus misschien leg ik de bal wel in het gat? ach, als ie maar lekker is! Helemaal mee eens....

7

Hoi,

ik ben nieuw op het forum, maar wilde even vragen of iemand al een oplossing hiervoor had.

Ik heb dit dus ook nu al een paar keer met cake gehad. Ik heb hete lucht geprobeerd en ook boven en onder warmte, maar niks helpt.

Ook geprobeerd om te beginnen bij 150 graden en dan om het kwartier een beetje hoger. Dat gaat iets beter maar toch niet helemaal.

Bakblik ingevet met boter en een beetje bloem erover heen.
Iemand toch nog een idee waar dit door komt?