1

Onderwerp: glazen schaaltje in de oven?

Hallo

Even een vraagje over mijn eerste taart die ik ga maken; ik wil een barbietaart maken, hiervoor heb ik een tulband van 22 cm maar deze is niet hoog genoeg voor de barbie maar ik heb geen kleindere tulband vorm. Nu dacht ik nog een klein taartje te bakken in een rond glazen schaaltje zodat deze er bovenop kan (moet ik dan nog wel een gat in maken voor de barbie), maar kan je een glazen schaaltje wel in de oven doen? ik gebruik hem wel voor de magnetron.
Een andere optie zou ook kunnen zijn om 2 keer een taart in de tulband te bakken en hem dan in vorm snijden, is dit beter?

haha ik heb nu al stress en ik ben nog niet eens begonnen,

groetjes Janine

2

Re: glazen schaaltje in de oven?

Een glazen schaaltje dat van ovenvast glas is kan wel in de oven. Dat moet je dus even uitzoeken.
De blanda schalen van Ikea, zijn ook ovenvast.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Nou, die glazen blandaschalen, ik weet niet of die serieus ovenvast zijn hoor :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Janinev (01-02-2010 14:21)

misschien een domme vraag, maar hoe weet/zie je dat het ovenvast glas is?

5

Als hij van pyrex is, heb je grote kans dat hij ovenvast is. Kun je op de site van pyrex vinden... andere schaaltjes waar het niet duidelijk op staat, zou ik niet zo in de oven stoppen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

jammer het is geen pyrex schaaltje, maar heb net al mijn kastjes eens doorzocht en kwam de fonduepan tegen, dat is een mooi bolletje die mooi bovenop zou kunnen, ik neem aan dat dit wel in de oven kan, kan iig tegen kokende olie en dat is toch ook heel heet. Of is dit een verkeerde beredenatie?

7

ehhhh.... ik heb geen idee eigenlijk..

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

8

Of een schaaltje van aardewerk of porselein.

Groetjes, Elly

9

ik heb de fonduepan gebruikt en het is heel goed gelukt, morgen ga ik er een barbie van maken.
Bedankt voor het meedenken

10

heb net met de ikea gebeld, en die zeggen unaniem niet doen :(
maar had beter hier ff kunnen kijken, dus ga het toch maar proberen....

11

Ik heb pas een doodgewone, spotgoedkope, glazen vaas op 60 graden in de oven gehad omdat er een kroontje om heen moest drogen.
Dat ging ook hoor.
Op zich is een hoop echt wel bestand tegen de oven.
Natuurlijk zegt Ikea nee. Die zijn bang dat als er iets mis gaat, zij de schuld gaankrijgen.

12

Ik heb mijn boltaartjes met de kleine glazen schaaltjes van ikea gemaakt, ging prima. (vond alleen de vorm minder mooi dan die van de rvs van Ikea)

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

13

Ik had hetzelfde problem. Maar in plaats van een bolletje bovenop heb ik gewoon een ronde taart er onder gezet. Ging perfect: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132277