1

Onderwerp: Wilton CC papiertjes lopen door

Hoi allemaal,

Even een vraagje van mijn kant. Normaalgesproken bak ik CC's in de gekleurde papiertjes van dr oetker uit de supermarkt. Voor een speciale bestelling heb ik van Wilton papiertjes gekocht: roze met witte stippen.

Toen ik mijn cc's uit de oven haalde bleken de papiertjes echter door te lopen. Ze waren doorschijnend geworden en roze lijkt meer op geel door de kleur van de cc.

Hebben jullie dit ook? wat kun je hier tegen doen? en zou de kwaliteit van een wilton product niet beter moeten zijn?

Liefs Ellie

2

Re: Wilton CC papiertjes lopen door

Je kan ze na het bakken nog in een extra papiertje zetten. Helaas is er niet veel tegen te doen behalve andere caises gebruiken (zoals bv die van oetker O-) )
Of misschien een ander recept proberen met minder vet. Maar dat bedenk ik nu terplekke, dus of het werkt weet ik niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ja, dat zou wel moeten, maar nee, ze zijn het niet :nooo ( van goede kwaliteit :( )

Ik heb de Wilton caisses voor altijd afgezworen: te vaak al voor een leuk dessin gevallen dat na het bakken tot vettige prut werd :S

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

inderdaad, voor een ander merk gaan!
vind die van wilton ook erg leuk (voor het bakken) en zoooo tegenvallen na het bakken.
gebruik nu zelf het liefste die van house of marie, wel wat duurder, maar blijven zo mooi, van kleur en ook niet zo vettig dan die van wilton.

5

ik heb dat ook altijd met wilton... het blijft een drama. Ik gebruik ook house of marie en vestli house. Die hebben mooie kwaliteit.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Even een vraagje, laten jullie de cupcakes afkoelen in de bakvorm? Want daardoor komt er een condenslaagje van de warme cake aan de buitenkant van het papiertje waardoor de kleuren idd uit kunnen lopen (vocht en papier gaan nooit goed samen  :+ ) Als je ze direct uit de oven ondersteboven stort uit je muffin pan zouden de kleuren goed moeten blijven. Ik heb hier diverse geprobeerd van Wilton en die blijven allemaal goed op deze manier..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

ik stort ze ook direct na het bakken, op zn kop, op een rooster om af te koelen. maar toch vage kleuren (niet uitgelopen, maar gewoon bijna onzichtbaar)

8

Tot nu toe heb ik de Wilton caisses nog niet gebruikt maar wilde idd voor een verjaardag binnenkort leuke bestellen.
Denk dat ik ze dan maar in de goedkope witte van de Blokker bak en ze na het afkoelen overzet.
Beetje gedoe misschien maar dan hou je nog wel het motiefje over.
Balen voor jou Elliev, het heeft mij weer geholpen, sorry  :o

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

Bommeltje schreef:

Even een vraagje, laten jullie de cupcakes afkoelen in de bakvorm? Want daardoor komt er een condenslaagje van de warme cake aan de buitenkant van het papiertje waardoor de kleuren idd uit kunnen lopen (vocht en papier gaan nooit goed samen  :+ ) Als je ze direct uit de oven ondersteboven stort uit je muffin pan zouden de kleuren goed moeten blijven. Ik heb hier diverse geprobeerd van Wilton en die blijven allemaal goed op deze manier..

Dan ben ik nu toch nieuwsgierig naar welk recept jij gebruikt. Want ik stort ze ook meteen uit de vorm en het loopt idd niet door, maar ze zijn wel bruinig/beetje doorschijnend waardoor de kleuren echt niet mooi meer zijn.
Ik heb ze tot nu toe gebruikt met Nigella's recept, met worteltaart en met stroopwafelcake.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10 Laatst bewerkt door Elliev (12-05-2011 12:31)

Hey allemaal,

Ik ben terug gegaan naar de pipoos (ja had ze veel te duur gekocht ik weet het  :o )en gezegd dat ik niet tevreden wat over de kwaliteit. foto's meegenomen. Ben echt onbeschoft behandeld maar mocht uiteindelijk voor het bedrag van de caisses iets anders uitzoeken. Mevrouw van de pipoos zei dat ze nog nooit klachten had gehad.
Heb nog een setje liggen van house of marie dus die binnenkort maar even proberen. Maar vooralsnog zweer ik bij de papiertjes van dr oetker. (alleen jammer van de leuke dessins :/ )

Ik stort de cc's ook direct na het bakken, nooit probelemen maar met deze caisses komt de 'vette prut' zoals adrienne het beschrijft goed in de richting van het resultaat  :lol:

Liefs

11

ja, heel irritant. ik ken het resultaat maar al te goed.

Ik heb laatst culpitt caises geprobeerd en die blijven echt perfect. maar die waren donkerbruim met een roosjes motiefje. en zolang ik geen permanente oplossing heb, probeer ik zovaak mogelijk donkere papiertjes te gebruiken.