1

Onderwerp: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

hoi,

hoe weet je nou hoe groot je plak marsepein/fondant uitgerold moet worden om over een taart heen te komen?

want niets is lastiger en vervelender als het niet past en er blijkt al creme aan te zitten!!!

heeft iemand daar een handig foefje voor ofzo...

groetjes moor1984

2

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Zeld doe ik het opmeten met me roller, en schat ik het ongeveer.
Als je het echt heel lastig vind pak je desnoods een centimeter erbij en meet je de zijkanten(2x) en de bovenkant van het grootse punt en tel je dat op met wat extra cm erbij.

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

3

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Zonnetje schreef:

Zeld doe ik het opmeten met me roller, en schat ik het ongeveer.
Als je het echt heel lastig vind pak je desnoods een centimeter erbij en meet je de zijkanten(2x) en de bovenkant van het grootse punt en tel je dat op met wat extra cm erbij.

:Y  :Y

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Karin09 schreef:
Zonnetje schreef:

Zeld doe ik het opmeten met me roller, en schat ik het ongeveer.
Als je het echt heel lastig vind pak je desnoods een centimeter erbij en meet je de zijkanten(2x) en de bovenkant van het grootse punt en tel je dat op met wat extra cm erbij.

:Y  :Y


Zo doe ik het ook!  :Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik pak altijd de vorm waarin de taart gebakken is, en houd die over de lap heen.. zo zie je meteen of het past overal ...

Liefs Samantha

6

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Gewoon een grote schone veter pakken, meten over droge biscuit, knopie erin, en je hebt de perfecte maat... ;) veter over je lap houden en voila..

7

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Ik gebruik ook m'n bakblik; die zet ik op z'n kop en 'test' de lap.

Er zijn volgens mij ook (dure) matten te koop waar de cirkels van diverse maten opstaan.....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

8

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik doe dat met een meetlint van de naai machine
echt onwijs makkelijk!!!

9

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik heb er een rolmaat voor gekocht. 1x de diameter en 2x de hoogte en op die lengte zet ik de rolmaat vast. Ideaal.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

10

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik meet het ook met een centimeter.

en ik heb hier op het forum gelezen..... voor elke ei 100 gram fondant/marsepein gebruiken.

ik moet zeggen, werkt perfect!!

Groetjes, Franka

11

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik meet helemaal niets op. Gewoon op de gok schatten of het groot genoeg is en gaan met die banaan....  :+ . en ik heb het nog niet gehad, dat de lap te klein was. wel dat die ging scheuren en dus alsnog opnieuw uitgerold moest worden  :|

12

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

met de rolstok. Inmiddels weet ik dus ook welke maat rolstok bij welke maat kapsel hoort  :lol:

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Een simpel touwtje.....werkt perfect.....ik rol een lap uit...dan meet ik met een touwtje de taart op....dus het touwtje van de ene kant van de taart (er overheen) naar de andere kant. Het touwtje (met mijn vinger op de juiste maat).....leg ik dan op de uitgerolde lap en voila!.....meten=weten..... ;)

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

14

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

dank  jullie wel allemaal.... ;) nu wachten op de volgende taart die ik mag maken en dan ga ik de tips eens na of ze werken ;)


groetjes

15

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Hoy allemaal.

Weet iemand hoelang een cake ,met gewoon cake meel en boter,en een doorsnede van 30cm nodig heeft aan baktijd.

groetjes Kitty

16

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

ik heb je titel meer inhoud gegeven. Als iedereen eenzelfde titel geeft aan zijn topics wordt het een chaos hier.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

tipsytaartje schreef:

ik heb je titel meer inhoud gegeven. Als iedereen eenzelfde titel geeft aan zijn topics wordt het een chaos hier.


dank je wel. heb al verschillende tips gekregen maar mochten er meer tips zijn, zijn ze van harte welkom.

18

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Ik heb een keer de boel opgemeten van ieder bakblik; deze uitgetekend op bakpapier en uitgeknipt. Ze liggen in ieder bakblik en als ik ze nodig heb, vouw ik hem uit en leg ik hem onder mijn transparante onderlegger. En dan rollen!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

19

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

chantal1987 schreef:

ik doe dat met een meetlint van de naai machine
echt onwijs makkelijk!!!

dit doe ik ook, en is nog het makkelijkst ook, je taart is dan bv 7cm hoog, en de diameter weet je ook (bv 20cm)
dan moet je 7+20+7 = 34 cm rond uitrollen (+2 voor de handigheid)

Ik heb nu 1 meetlint apart voor het taarten in mijn koffer.

Groetjes, Dorothea.

20

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Dot schreef:
chantal1987 schreef:

ik doe dat met een meetlint van de naai machine
echt onwijs makkelijk!!!

dit doe ik ook, en is nog het makkelijkst ook, je taart is dan bv 7cm hoog, en de diameter weet je ook (bv 20cm)
dan moet je 7+20+7 = 34 cm rond uitrollen (+2 voor de handigheid)

Ik heb nu 1 meetlint apart voor het taarten in mijn koffer.


thanks voor de tip ;)....

21

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

wenko schreef:

Ik heb een keer de boel opgemeten van ieder bakblik; deze uitgetekend op bakpapier en uitgeknipt. Ze liggen in ieder bakblik en als ik ze nodig heb, vouw ik hem uit en leg ik hem onder mijn transparante onderlegger. En dan rollen!



ik deed het ook altijd door de bakpan boven de lap fondant te houden,
en zo te gokken,

maar vind dit echt een supertip! Heel eenvoudig, maar ook erg doeltreffend!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

22

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Elke keer als ik in de ikea kom neem ik een zooitje van die papier meetlinten mee, die werken perfect :)

(en wordt mijn man ook niet boos als zijn meetlint weer eens in mijn taartkastje verdwijnt  O-) )

23

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

wenko schreef:

Ik heb een keer de boel opgemeten van ieder bakblik; deze uitgetekend op bakpapier en uitgeknipt. Ze liggen in ieder bakblik en als ik ze nodig heb, vouw ik hem uit en leg ik hem onder mijn transparante onderlegger. En dan rollen!

Dat vind ik echt geniaal bedacht! De meest praktische tip die ik tot nu toe gelezen heb denk ik. Ga dat ook eens proberen

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

24

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Ik gebruik de Ikea mat en aan de onderzijde heb ik cirkels getekend en dat werkt prima!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

25

Re: weet iemand dit?? hoe maak je je lap passend voor de taart

Ik heb op een grote, dikke mdf-plaat verschillende cirkels getekend. Mijn man heeft over de plaat doorzichtig (logisch  ;) ) tafelzeil gespannen en daar rol ik op uit