1

Onderwerp: Info gevraagd voor geprinte fotorondjes op cupcakes?

Hoi allemaal,

Voor een bruiloft van een collega mag ik in juni een heleboel cupcakes maken. De bloem die centraal staat op t huwelijk is de orchidee, dus we hebben bedacht om in de botercremetoef een schildje/rondje te steken met daarop een foto van een orchidee.
Dit heb ik nog niet eerder gedaan, dus ik heb een aantal vragen. Kunnen jullie me helpen met jullie ervaring?

*De toef wordt 'gewone' botercreme(bona/roomboter/poedersuiker), welk soort rondje moet ik bestellen om 'smelten'/ombuigen te voorkomen? Ik dacht te hebben gelezen frostysheet, klopt dat?

*Op de cupcake komt dus eerst een toef en daarin t rondje gestoken, hoe groot moet de diameter van t rondje ongeveer zijn? Maw hoeveel rondjes gaan er op een A4 vel? Bij deleukstetaartenprints zag ik rondjes van 6 cm doorsnede, maar dat is te groot. Wat is een goede maat?

*Hoe kan ik de rondjes uit t geprintte vel krijgen? Als ik bv 4 A4vellen thuisgestuurd krijg met allemaal rondjes erop, moet ik ze dan 1 voor 1 uitknippen, of is er bv een mogelijkheid om ze met een ponsapparaatje mooi rond te krijgen? Wat is jullie ervaring hiermee? En hoe kwetsbaar zijn de vellen, moet ik extra bestellen voor t breken als ik ga knippen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast reuze bedankt vd reacties!
Groetjes,
Nicole uit Haarlem.

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

2

Re: Info gevraagd voor geprinte fotorondjes op cupcakes?

Frosty blijft inderdaad mooi op staan, maar ik raad je wel aan ze zo kort mogelijk voor het uitstallen op de toef te plaatsen.

Een klein rondje van 2 a 3 cm is mooi.. maar hoe goed zie je de orchidee nog?

Als je niet zulke kleine rondjes kunt uploaden kun je ze ook zelf op A4 formaat zetten en die dan als 1 afbeelding uploaden (ik las van de week ergens dat je in word de plaatjes rond kunt maken, dan ga ik er vanuit dat je de grote van de rondjes ook zelf kunt instellen)

Je kunt ze uit stansen.. maar dan alleen als je een stans, ponsgevalletje van de zelfde afmeting kunt vinden..
Breken doet het niet hoor.. Ik zag gisteren bij ons een test liggen van een A4 frostysheet die op de vensterbank ligt om te zien of ze verkleuren / hard worden.. maar de kleur was nog goed en niet hard zodat hij kon breken.. (lag er sinds 27 april)
Maar een velletje extra bestellen kan geen kwaad.. voor de zekerheid

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik heb helemaal niet zo'n goede ervaring met het rechtop zetten van frostysheets. Bij mij worden ze altijd slap.

Van breken heb ik ook niet zo'n last. Wel van omkrullen van de sheet als hij te lang uit de verpakking is. Ik knip alles uit.

En wij (mijn man dus) doet inderdaad ook alles in word

4

't Tuurtje schreef:

Ik heb helemaal niet zo'n goede ervaring met het rechtop zetten van frostysheets. Bij mij worden ze altijd slap.

Van breken heb ik ook niet zo'n last. Wel van omkrullen van de sheet als hij te lang uit de verpakking is. Ik knip alles uit.

En wij (mijn man dus) doet inderdaad ook alles in word

Als je de frosty een dag van tevoren (of twee dagen) op fondant met tylose verwerkt, en goed laat drogen, wordt het keihard. Zet ze dan op het laatste moment in de cupcakes. Als je het in de koeling zet, wordt de frosty inderdaad weer slap.

Op de andere vragen is al antwoord gegeven.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Bommeltje, tuurtje en Glamour, bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren gezocht naar de topic over t rondmaken van een gewone foto, maar dat ging over office 2007, en wij hebben word uit 2003=anders!

Ik heb nu de nieuwe printsite van de leukste taarten gemaild met de vraag of ze ook kleinere rondjes voor me kunnen printen(ong 4cm ipv de 6cm die ze aanbieden op de site).

@Glamour: Wat bedoel je precies met 'verwerken' op fondant? Fondant uitrollen en de uitgeknipte frosty's daarop plakken? Waarmee plak je dan in dit geval?

Nogmaals bedankt! Groetjes,
Nicole.

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

6

Heel klein beetje water (vochtig maken, niet méér dan dat).