1

Onderwerp: Taart met lange vingers aan de zijkant.

Hallo,

wie van jullie heeft wel eens een taart met lange vingers gemaakt aan de zijkant?
Hoe is jullie ervaring hiermee; worden de lange vingers niet zacht?
Kan je de taart dan ook gewoon 3 dagen bewaren?
Smeren jullie dan gewoon af met botercreme?

Alvast bedankt, Angelique

2

Re: Taart met lange vingers aan de zijkant.

Ligt eraan waar je mee smeert denk ik. Als je het iets doet waar veel vocht in zit, zullen de lange vingers zacht worden. Maar als je bijvoorbeeld gesmolten chocolade over een taart giet en de vingers in de nog niet gestolde chocolade drukt, dan gaat het vast wel goed...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ook in chocolade worden ze zacht. Lange vingers die aan lucht worden blootgesteld worden altijd zacht. Maar dat maakt ze echt niet minder lekker hoor  :9 . Nu vind ik 3 dagen voor een taart zowieso erg lang om te bewaren.

4

CindyM schreef:

Ook in chocolade worden ze zacht. Lange vingers die aan lucht worden blootgesteld worden altijd zacht. Maar dat maakt ze echt niet minder lekker hoor  :9 . Nu vind ik 3 dagen voor een taart zowieso erg lang om te bewaren.

Hallo,

met bewaren bedoelde ik eigenlijk dat zeg maar dag 3 nog het laatste stukje taart opgegeten zou kunnen worden......9 van de 10 keer red een taart dat niet maar stel dat...

5

Aha  :) . En dan hangt het nog af van de vulling. Als ik hem op vrijdag maak, wordt hij zaterdag aangesneden en zaterdagavond gaat de rest in de vuilnisbak, als er (iets met) slagroom inzit. Met zelfgemaakte bbr wil ik zondag nog best een stukje opeten  :)

Maar daar ging je topic niet over  :o

Lijkt me overigens wel lekker met lange vingers. Ik maak graag advocaatsouffle en dat is ook altijd met lange vingers. Heerlijk  :9