1

Onderwerp: [FEEDBACK] felgekleurde toeven

Ik mag komend weekend 100 cc's met een toef maken en natuurlijk vast een beetje geoefend. De opdracht was vooral lekker vrolijk en fleurig. Heb me n.a.v deze oefensessie wel voorgenomen de toeven iets kleiner te maken, want dit was wel heel heftig :o (heb vanille-botercreme gebruikt).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en hoop stiekem ook op wat handige tips en feedback. Alvast bedankt voor het kijken en eventuele reacties!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIL7T6D4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LGIDS6E3.jpg

2

Re: [FEEDBACK] felgekleurde toeven

Dat ziet er zeker vrolijk uit

3

leuke cc.
heb ze ook eens gemaakt met botercreme en was inderdaad erg machtig.
zou dus Meringue botercrème gebruiken. dat scheelt al een stuk:)

4

prachtig!

ik gebruik vaak de botercreme extra die hier bij de recepten staat, die vind iedereen altijd erg lekker, en je kan er allerlei smaakjes aan toevoegen wanneer je dat wilt...

maar hoe je het ook wend of keert... het bllijft een machtige hap...

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5

Swiss merinque botercreme is het lekkerste!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

6

leuk leuk leuk! staat ook nog op mijn to do list cc met bc toef! :9

7

Wat een leuke cc, en wat een mooie kleurtjes.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

8

is het niet wat te veel bij elkaar? de grote toef BC en dan nog best aardig wat fondant/marsepein?

ik vind ze wel prachtig.

Groetjes, Franka

9

het staat werkelijk schattig zon grote toef. Maar ik vind ook altijd dat het echt teveel is op een cupcake.

10

Ehm, ja, ik vind zo'n grote toef en een (groot) versiersel van fondant eigenlijk ook een beetje teveel van het goeie. Maar ja, ik kreeg een soort van opdrachtje om 100 vrolijk gekleurde cc's te maken voor op een dessert-tafel.  En dan gaat het vooral om een mooi plaatje, dus ik ben nu op zoek naar de meest ideale combi. Denk dat ik toch maar voor merenque botercreme ga, ben alleen benieuwd welke lekkere toef ook nog het meest stevig is. Gelukkig is er genoeg ervaring op dit forum aanwezig, dus hoor heel graag van jullie wat jullie zouden doen om stevige toeven te maken. Alvast heeeeeeeeeeel veel dank!

11

Mooi gemaak maar ik sluit me er helemaal bij aan.  zo dan ook  Swiss merinque botercreme nemen voor de toefjes is ietsjes meer werk maar wel zo lekker  :P

12

Wat ze hier erg lekker vinden...is als ik mijn toeven maak met wat custard poeder erbij.  die toeven zijn dan lekker stevig, en erg handig het hoeft dan niet in de koeling.

Ik maak dan de bc mix, en voeg daar 2 eetlepels custardpoeder aan toe. en maak de mix gewoon zoals je verder gewend bent

13

Dank je voor de tip! Heb net custard gehaald, dus dat (en kleinere toeven) gaat 'm worden.

14

Mooie toeven, prachtige kleuren  :thumb: en ook je decoratie ziet er super uit!  :Y

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

15

de 2 eetlepels zijn voldoende voor de hoeveelheid van 250 gram boter...dus evt aanpassen na t recept.