1

Onderwerp: Taart bewaren

Ik heb alweer een vraag... (sorry, maar ik loop echt tegen veel vragen aan)

Als je een taart hebt gemaakt en bekleed met marsepein hoe moet je deze dan bewaren? De vulling is botercreme en jam.

Ik heb eigenlijk 1 dag geen koelkast, dus kan ik hem buiten de koeling bewaren? De dag erna kan hij (waarschijnlijk) wel weer in de koelkast. En hoe lang is taart eigenlijk (zowel binnen als buiten de koelkast) houdbaar?

2

Re: Taart bewaren

Voor heel veel vragen kan je ook de zoekfunctie gebruiken. Dan heb je direct antwoord omdat het allemaal al een keer gezegd is. :-)

En in de FAQ links staat ook heeeel veeeel!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ik heb eigenlijk een aanvullende vraag hierop...ik ben gek op taarten met mousse vullingen...b.v. framboos of chocoalde vullingen.
Maar met fondant erover weet ik niet meer hoe ik hem moet bewaren!?
De laatste keer stopte ik mijn chocolade taart in de koelkast met het gevolg dat de binnenkant heerlijk was, maar mijn fondant de koelkast uit drupte! Een keer daarvoor had ik de taart buiten de koelkast bewaard en was de vulling niet meer zo lekker en eerder wat klef.
Ik vind mousse vullingen zoveel lekkerder dan de jam-vullingen.
Ik maak ook wel eerst een dijkje van botercreme en dan de mouse erin...maar dan toch smaakt de vulling niet meer lekker buiten de koelkast.
Help!  :s

Als de taart gevuld is met botercreme en jam, kun je 'm tot zo'n drie dagen buiten de koeling bewaren, maar dan wel op een koele plek bewaren. Het lekkerst blijft 'ie natuurlijk in de koelkast ;)

Met mousse gevuld, dan sowieso de koelkast in! Zeker met dit warme weer, dan moet de taart binnen een paar uur gegeten worden anders blijft er niets van de mousse over. Als je je koelkast lager zet zou je fondant ook minder moeten druipen ;) en afsmeren met 1:1 botercreme!

'I love it when a cake comes together'