1

Onderwerp: bruidsproevertje voor mijn kleine zusje

Op 30juli is het zover, zusje gaat trouwen...dan is er nog slechts 1tje van de 4 thuis  ;)
Ik dacht heel even..waarom hebben onze ouders nu zo'n lange namen voor ons allemaal gekozen en zou ik mss haar roepnaam erop zetten in de plaats?...maar het is erop geraakt  :D

Wel heel snel gemaakt, snel geverfd (pfff, wat is dat voor %*$£¨ die goudverf!   :grr:

Ze komt hem straks halen en dan kan ze beginnen proeven...
Ze verklaarde me voor gek omdat ik al gelijk een miniversie van de definitieve heb gemaakt..maar ik wil dat het hélemaal haar smaak is en perfect op háár dag  : O-)

Ik heb een aantal verbeterpunten, en het was mijn eerste keer stencillen. De volgende proever ga ik eens proberen met royal icing denk ik.
Ik heb de fondant met crisco ingesmeerd maar dat blijft nu een vette schijn hebben.  :nooo
De achterkant zonder gedaan en die was beter..nog veel oefenen  :s
Wat vinden jullie er zover van?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EZLOWCV3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAWEZJ6L.jpg

2

Re: bruidsproevertje voor mijn kleine zusje

erg mooi en sjiek :)

de kleur van het bruin met het goudgeel van de letters en rozen past ook goed bij elkaar.

Krimhilde, die naam heb ik ook nooit eerder gehoord? Is dat wel een naam? :P klinkt lord of the rings achtig

3

Mooi zeg, ben heel benieuwd naar de "echte " taart over een paar maandjes !!

Groetjes, Conny

4 Laatst bewerkt door Reini (10-05-2011 16:55)

Floor schreef:

erg mooi en sjiek :)

de kleur van het bruin met het goudgeel van de letters en rozen past ook goed bij elkaar.

Krimhilde, die naam heb ik ook nooit eerder gehoord? Is dat wel een naam? :P klinkt lord of the rings achtig

dank je  :o
Hun uitnodiging is bruin-goud..dus nam ik aan dat ze dat graag zien  :D

:shh:  Mijn ouders hadden al 2 dochters met zo'n soort naam en toen mijn vader zijn 3de dochter ging aangeven, namen ze aan het loket aan dat die naam ook wel bestond..maar die spelling bestond tot dan nog niet 

Onze namen komen idd uit Lord of the Rings achtig iets..Mijn ouders vonden hun inspiratie in de Nibelungensage  :Y

5

Mooi!!
Heb je een heel dun laagje crisco gebruikt onder je stencil?ik had maar weinig gebruikt en je zag later de taart niet glimmen'maar dat kan ook door de kleur komen.misschien dat je op bruin meer ziet helaas :s 
Op filmpjes zag ik dat ze icing over het losse stencil smeerden,dan zul je het glimmen niet zien. Maar heb je mischien wel een paar handen extra nodig??
Deze taart ziet er iniedergeval al prachtig uit,je zus hoeft zich geen zorgen te maken om de taart :lol:

6

ik heb een klein beetje te snel gepanikeerd  :o
De vette schijn is verdwenen na enkele uurtjes in de koelkast..wss ingetrokken (oef!)
dank je voor de tip, hou ik in achterhoofd  :thumb:

De letters zijn goud, maar ik zal ze voor de echte taart wel mooier afwerken zodat ze er allemaal hetzelfde uitzien.
Een volgende keer ga ik ze in metaalverf doen zoals de parels ipv dust-alcohol. Mss is het dan duidelijker, hoop ik?  :think:

Ik vind hem er mooi uit zien! Mooi dat goud op bruin.

mag ik vragen welke letteruitsteker je hebt gebruikt? Ik zie hem overal opduiken, maar kan hem niet vinden...

8

Iris Zijlstra schreef:

mag ik vragen welke letteruitsteker je hebt gebruikt? Ik zie hem overal opduiken, maar kan hem niet vinden...

dank je  :)
Ik heb de clikstix groovy hoofdletters gebruikt..heel makkelijk (vind ik dan weer..ik heb meer problemen met die %*$£¨ parelmould

Reini schreef:
Iris Zijlstra schreef:

dank je  :)
Ik heb de clikstix groovy hoofdletters gebruikt..heel makkelijk (vind ik dan weer..ik heb meer problemen met die %*$£¨ parelmould

Aha, dank je wel! Ik had eerst ook moeite met de parelmould maar sinds ik hem een minuut of 5 in de vriezer leg (met fondant erin), werkt hij voor mij zalig!