1

Onderwerp: Bruidstaart tattoo

Nog enkele vraagjes over de taart ook...
De bruidegom houdt nogal van tattoo's, ook hun uitnodiging zijn twee vogeltjes die een lint vansthouden over een hart (zoals ook op de voorbeelden hieronder)..

Waarvoor zouden jullie opteren?
Alles erop schilderen zoals de eerste?  Of het erop plakken zoals de tweede?

http://www.annatylercakes.co.uk/wp-content/uploads/Tattoo-wedding-cake.jpg
http://media.cakecentral.com/modules/coppermine/albums/userpics/11511/Tattoo_Wedding.jpg

Nog enkele vraagjes ook:

Als ik het plak kan ik het natuurlijk op voorhand maken.. de vraag is dan, hoe hard wordt fondant na een week... kan ik het dan nog wel goed rond de taart plooien of breekt ie dan?
Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat het een beetje opstijfd, zodat bv de vleugels van de vogel iets bovenuit de taart kunnen steken.. doe ik er dan tylose bij?  (natuurlijk weer risico dat hij dan TE hard word en idd breekt)..

Kan ik dergelijke vogels laten maken door de cricut?  of moet je daar dan zowiezo ook nog alles op schilderen?  Dus maw, snijdt de cricut cake enkel vormen, of drukt ie ook kleuren enz?...

Iemand een idee of ik de vogels ook kan tekenen met de brush embroidery techniek?  Want tot nu toe zie ik hiermee enkel bloemen en nooit echt tekeningen..

2

Re: Bruidstaart tattoo

Ik vind de 2e taart ook absoluut iets hebben hoor!
Persoonlijk zou ik voor die kiezen, zodat de taart pas op het laatste moment gemaakt hoeft te worden: hoe verser hoe beter  :)
Of wordt het een dummy?

Van de cricut weet ik helemaal niks..

Ik heb wel eens duiven getekend met brush embroidery, dus dat lukt  :Y  (en wordt ook mooi, ook belangrijk  :D )

Succes!

3

Ik vind die 1ste meer echt op een tatoo lijken.
Bij die 2de zal je denk ik moeten kiezen tussen hard en breekbaar of zacht en plooibaar.

De cricut snijdt alleen en drukt ergeen kleur op.

Ik vind ze trouwens wel allebei erg mooi!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik zou zeker voor de 1ste gaan, wat mooi gedaan zeg. En zoals Mirjam5 ook als zegt lijkt deze echt op een tattoo.

Fondant blijft redelijk plooibaar als het tussen huishoudfolie wordt bewaardt, maar het is het beste om dit gewoon kort van tevoren te maken.

Succes met het kiezen  :thumb: .

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

5

De eerste heeft mijn voorkeur maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf het beste kunt ! Zowiezo zijn ze beide prachtig !!!

Groetjes, Conny

6

Dafje, heb je foto's van die duif die je geschilderd hebt? 

Als ik het plak heb ik natuurlijk het voordeel dat ik dit op voorhand kan schilderen... en aangezien ik altijd HEEL lang aan een taart werk denk ik dus dat ik beter hiervoor opteer...

Denk zowiezo dat het ook makkelijker is om op tafel te schilderen dan op een al beklede taart..

Iemand ervaring met twee weken op voorhand een dun laagje fondant maken?  (want ik zou het wel zo dun mogelijk maken);.
Hard het helemaal uit of kan je het nog een beetje plooien rond de taart?   (zonder tylose)

7

Goed luchtdicht verpakken. Dan moet het wel lukken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Het zacht laten is alleen een optie als het niet boven of onder uitsteekt. Dus als je het doet zoals op de 2e taart moet het echt keihard zijn.. anders zakt het echt in..  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!