1

Onderwerp: [FEEDBACK] Lentetaartje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYWFBCLU.jpg

Mijn tweede taart. Gaat morgen met manlief mee naar het werk. Zomaar hoor omdat ik toch moet oefenen en (helaas) niet alles zelf op kan eten.
Om weg te geven prima gelukt, maar als betaalde taart zijn er vast nog verbeterpunten. Ik hoor ze graag.
Eentje weet ik zelf al. Dikkere laag gebruiken om te bekleden. Ik hou zelf niet van zo;n dikke plaat fondant of marsepein dus ik probeer zo dun mogelijk te bekleden. Nadeel is dat je dus ook elk oneffenheidje ziet. En na een nachtje in de koelkast helemaal.

Dus tips? Erg welkom. Bedankt alvast.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: [FEEDBACK] Lentetaartje

Leuk taartje hoor! Je hoeft helemaal niet dik te bekleden, de kunst zit 'm in het afsmeren:
Mooie zachte botercreme gebruiken (lang mixen) en dan goed afsmeren, koelen en met een warm paletmes nogmaas afstrijken en dit evt. herhalen. Je hebt dan een strakke, recht afgesmeerde taart en dan hoeft het bekleden niet dik hoor!
De vlindertjes zouden ook nog dunner kunnen, als je fondant (bakels) mixt met tylose kan je het heel dun uitrollen en dan uitsteken. Even met de vleugels omhoog laten drogen en klaar!

Prima taartje hoor, ziet er leuk uit!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3

Re: [FEEDBACK] Lentetaartje

Leuke taart hoor! En strak bekleden is ook een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Idd een beetje meer botercreme doet al wonderen en gewoon meer taartjes maken ;). Misschien nog een kleine tip (aangezien je om feedback vraagt): persoonlijk vind ik witte vlinders een beetje saai. Misschien kan je ze een beetje bijkleuren door te verven met kleurpoeder/alcohol. Ziet het er gelijk wat fleuriger uit.