1

Onderwerp: Bruidspaar op motor boetseren...

Hey iedereen,

Ik moet tegen 28 mei een bruidstaart maken voor een niet zo traditioneel koppel :)

Enkele vraagjes hierover:

Als topper zou ik graag dit boetseren maar ik vrees dat het nogal vrij moeilijk gaat zijn:

http://www.cre8caketoppers.com/Images/Image%20Gallery/151.jpg

Kan ik dit door iemand op bestelling laten doen? 

Indien ik er toch zelf zou moeten aan beginnen, deze vraagjes:

Kan ik de hoofdjes best met een Karen Davies mal doen of zelf boetseren?

Hoe kan je de verschillende ledematen echt goed vast aan elkaar maken want bij het boetseren is bij mij vaak het probleem dat het uit elkaar valt.. (eetbare lijm werkt meestal niet)

Hoe maken jullie meestal het haar van deze ventjes? Is dat Icing of met kleipistool? 

Vooral de motorfiets zie ik niet zitten.. iemand daar tips voor?  Of mss een speelgoed gebruiken? 
Ik heb op de beurs in St Niklaas een soort pasta gezien waar je mallen mee kan maken.  Mss met een speelgoedmotor een mal maken?  Vraag is waar je die pasta koopt, want heb em toen (dom dom) niet mee genomen..

Als iemand al een soort tutorial had voor zo iets vergelijkbaar, altijd welkom..

Re: Bruidspaar op motor boetseren...

Nou, dr zal toch vast wel iemand zijn die dit voor je wil maken? Lijkt mij een leuke uitdaging, ben zelf helaas nog niet ervaren genoeg (en woon ook een beetje uit de buurt  :D )
Succes ermee, ik hoop dat je iemand vindt!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Misschien heb je hier iets aan?

http://picasaweb.google.com/titafragoso/NoivosBiscuit#

4 Laatst bewerkt door Reini (08-05-2011 18:51)

Kellyke schreef:

Ik heb op de beurs in St Niklaas een soort pasta gezien waar je mallen mee kan maken.  Mss met een speelgoedmotor een mal maken?  Vraag is waar je die pasta koopt, want heb em toen (dom dom) niet mee genomen..

Als iemand al een soort tutorial had voor zo iets vergelijkbaar, altijd welkom..

Je bedoelt Sillicreations? Die die bij de zijuitgang aan het hamburgerkraam/speelruimte stonden? met de groen/witte kneedpasta/siliconen

5 Laatst bewerkt door Dot (07-05-2011 15:12)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=141826

me dunkt, dat je dat zelf ook wel zult kunnen??

haha zie nu net, dat ze bij de beschrijving op Picasa een neppe brommer gebruiken...

Groetjes, Dorothea.

6 Laatst bewerkt door Annelies (07-05-2011 19:48)

Na de zomervakantie gaan we (nou ja "we"....in groepsverband dan :D ) beginnen met het maken van bruidspaartjes in opdracht en op de beurs van Bart komen er "How-to-kits" met alles erin wat je nodig hebt voor o.a. een bruidspaartje, maar daar heb je nu niets aan..... :/

Misschien wel aan de volgende tips:

Begin nu al met het maken van de motor en de hoofdjes. Die kunnen dan goed uitharden. Doe hier in ieder geval veel tylose doorheen.
Zet alvast prikkertjes in de motor daar waar de lijfjes erop komen.
Boetseer in etappes en laat elk deel (dat je op elkaar plakt met eetbare lijm of met water) een beetje hard worden voor je verder gaat.
Doe overal tylose in, behalve in de handjes. Dan kun je wat langer erop boetseren zonder dat ze (bij het buigen) breukjes gaan krijgen.

Kom je er niet helemaal uit, dan kun je mij altijd mailen hoor!
(Normaal gesproken kun je ook gewoon langskomen en help ik je graag, maar nu hebben we het heel druk met alle stukken voor de wedstrijd van Bart en de beurs......)
Na de beurs (of is de bruiloft dan al geweest?) wil ik je heel graag helpen!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Hey Annelies,

Spijtig, maar toch bedankt voor de tips :)

Als ik op voorhand de hoofdjes enzo maak, moet ik er dan al gaatjes in voorzien voor prikkertjes enzo? 

In welke onderdelen steek je dan allemaal prikkertjes?

Ik bedoel inderdaad sillicreations.. kan je dat ook in de webshop bestellen? 

Hoe zou nu het haar gemaakt zijn bij dit voorbeeld? Of hoe maken jullie het haar meestal?

8

Dot schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=141826

me dunkt, dat je dat zelf ook wel zult kunnen??

haha zie nu net, dat ze bij de beschrijving op Picasa een neppe brommer gebruiken...

hmm dat valt mij pas nu op  :(

9

Die Annelies toch...

Die heeft altijd zulke geweldige tips...
Ga deze ook onthouden..  ;-)

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

10 Laatst bewerkt door Reini (09-05-2011 14:20)

Kellyke schreef:

Hey Annelies,

Spijtig, maar toch bedankt voor de tips :)

Als ik op voorhand de hoofdjes enzo maak, moet ik er dan al gaatjes in voorzien voor prikkertjes enzo? 

In welke onderdelen steek je dan allemaal prikkertjes?

Ik bedoel inderdaad sillicreations.. kan je dat ook in de webshop bestellen? 

Hoe zou nu het haar gemaakt zijn bij dit voorbeeld? Of hoe maken jullie het haar meestal?

Ik denk niet dat het via de webshop te bestellen is (helaas).
Ik heb ook geen sillicreations gekocht  :grr:   maar op hun eigen website staan ze nu in promotie  :D
en ook geen handjesmallen  :grr:
als je wil, kan je altijd langskomen en proberen we het samen uit. Ik ben altijd voor freubelen  :D
alleen ben ik niet voor een chopper...(mijn hubbie dan weer wel). En als je een echt model zoekt om naast te zetten, er staat een Duc monster in mijn garage en een bmw rockster  :lol:
Ik woon iets verder O-Vl in  :)

11

sillicreations.hyves.nl  :Y