1

Onderwerp: we komen taarten maken (Oh ja...?)

een aantal vriendinnen hebben besloten (na mijn creaties gezien en gepreoeft te hebben) dat ze een middagje komen freubelen, erg gezellig. Maar nu.. Ik heb een paar vragen:
Hoe groot maken jullie de taartjes voor een workshop?
Ik maak zelf altijd meringue botercreme, maar met een workshop vind ik dat niet zo handig, want het is leuk als ze het thuiis ook kunnen maken en niet iedereen heeft een suiker thermometer, of zijn er die de mbc zonder thermometrer maken? en hoe doe je dat dan?

2

Re: we komen taarten maken (Oh ja...?)

Ik zou gewoon maken waar jij je prettig bij voelt.
Niet iedereen wil meteen thuis ook aan de slag en anders kun je ze wellicht een alternatief recept bieden?
En voor diegene die er serieus mee aan de slag wil is die suikerthermometer waarschijnlijk geen probleem   ;)

En: veeeeeeeel plezier natuurlijk!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Als je Swiss Meringue botercreme maakt, dan heb je geen suikerthermometer nodig.

En anders gewoon de botercreme-mix, ook lekker. En een laagje jam.

Groetjes Karine

4

die swiss meringue is een goeie tip, bedankt. Ik maak zelf altijd de italiaanse meringue en daarvoor heb je wel een thermometer nodig.

5 Laatst bewerkt door Carien (06-05-2011 22:05)

gewoon geen botercrème :)   :think:  of botercrèmemix

ik doe de bcmix met kruimels van bokkepootjes of bastogne; vinden de meesten erg lekker; dit icm goede jam

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

ik vergeet erbij te zeggen dat ik echt een .... :x  ben, ik gebruik nooit een mix ergens voor, ik maak zelfs mijn eigen zelfrijzend bakmeel... (met bloem van de molen...) dus een bc mix gebruik ik nooit en gewone bc vind ik echt vies. Ik roer zelfs door mijn meringue nog witte chocolade en gebruik minder boter,
misschien niet altijd handig, maar ach iedereen heeft wel zo z'n eigenaardigheden toch... :o

7

ik vergeet erbij te zeggen dat ik echt een .... :x  ben, ik gebruik nooit een mix ergens voor, ik maak zelfs mijn eigen zelfrijzend bakmeel... (met bloem van de molen...) dus een bc mix gebruik ik nooit en gewone bc vind ik echt vies. Ik roer zelfs door mijn meringue nog witte chocolade en gebruik minder boter,
misschien niet altijd handig, maar ach iedereen heeft wel zo z'n eigenaardigheden toch... :o

8

Ik heb dit ook al een paar keer met een groepje vriendinnen gedaan. Erg leuk. Ik gebruik dan 22 cm. taartjes, als ik ´t zelf bak. Maar sommigen wilden ´t thuis bakken, ik heb een zakje biscuit gegeven en de uitgebreide beschrijving. Zij hebben ´t idee echt zelf ´t te doen en het neemt jou erg veel werk uithanden.
Ik heb toen ook swiss merengue gebruikt. En van te voren even goed afspreken wat de kosten worden, sommigen hebben namelijk geen idee hiervan. Succes!

9

suz@nne schreef:

die swiss meringue is een goeie tip, bedankt. Ik maak zelf altijd de italiaanse meringue en daarvoor heb je wel een thermometer nodig.

Ik maak altijd de italiaanse en ik heb ook geen suikerthermometer. Ik laat de suikersiroop pruttelen tot alle suiker is opgelost en de siroop nog helder is.

Groetjes, Elly

10

Heb ook wel eens met vriendinnen gefreubelt en toen 20 cm taartjes gebakken. Goed te handelen met de lappen marsepein en ook met versieringen. T kan natuurlijk met elke taart grote, maar ik merkte dat deze taart echt groot genoeg was. Ze "moeten"m ook nog opeten!

.....en er was taart....

11

bedankt allemaal, ik ga voor de 20 cm taartjes, ik hoop dat er twee tegerlijk in de oven kunnen, en smeer af met swiss meringe, als vulling jam.