Onderwerp: zou het echt niet kunnen??
Voor dinsdag moet ik een K3 taart maken, ik wilde altijd nog eens een regenboog-aan-de-binnenkant-taart maken, dusssss gister 6 verschillende kleuren gemengd door het deeg en 1 voor 1 gebakken. Ik had de normale hoeveelheid beslag door 6 gedeeld, maar dat laagje bedekte de bodem met moeite...
...
Toch maar gebakken, 15min op 150 graden hetelucht. Bij sommige lagen leek het wat donker te worden, maar ja, moeilijk zien door die kleurstof (en weinig licht omdat de luiken dicht zaten ivm de zon).
Ik durfde het niet aan om de taart voor dinsdag te gebruiken, lagen waren ook vrij hard leek wel. Toen maar besloten voor onszelf uit te proberen. Gevuld met slagroom-mascarpone en om en om een laagje lemoncurd erbij tussen. De vullinglagen heel dun, omdat de biscuit zo dun was.
En toen
tuurlijk geen botercrème uit de koelkast gehaald, want was niet de bedoeling om gister taart te maken
. Dan maar afsmeren met de aangevette slagroom, eens kijken wat er gebeurd,
zou de marsepein er echt afsmelten....

Restjes marsepein gebruikt (zachtroze met groen, beetje paars en blauw
); ik moet zeggen, hij werd hartstikke strak

Vanmorgen de koelkast geïnspecteerd en eigenlijk een beetje teleurgesteld

Echt maar een ieniemienie lekkage
En de binnenkant.....

Ga vanavond nog een keer bakken, voor dinsdag, met iets meer deeg
. De vulling mag wel ietsie dikker, maar verder smaakt de taart prima
(zoonlief durfde 'm eerst niet te eten, was bang dat het vies zou smaken
)

Kan me de gedachte van je zoontje dus best voorstellen. Ben blij dat hij prima smaakt
)
) Ik ben ooit ook al wel eens vergeten om gekoelde of zelfs ingevroren bc zacht te laten worden en dan doe ik'm gewoon 5-10sec op 350watt in de microgolf, gaat prima...bc niet gesmolten maar wel lekker zacht