Onderwerp: Het is gelukt, mijn eerste stapel, een bruidstaart nog wel!
Mijn nichtje had mij gevraag een taart, bekleed met marsepein en versierd met roosjes, te bakken voor haar huwelijk. Daarbij vroeg ze of ik ook nog een klein taartje wilde bakken om in te vriezen voor het 1-jarig huwelijksfeest volgend jaar. Dan kan ik net zo goed een stapel maken, dacht ik! En omdat ze aan allerlei mensen gevraagd hadden taart te bakken lag ook niet de druk alleen op mij. Alleen had ik dat nog nooit een stapel gebakken (en uberhaupt werd dit mijn tweede beklede taart met marsepein ooit), dus veel lezen op het forum, filmpjes kijken en aan de slag. Het is gelukt, ik vond het heel leuk om te doen en het bruidspaar was enorm verrast! Het mooie was dat de kleuren in de taart precies overeenkwamen met de kleur van de jurk van de bruid, dat was weer voor mij een grote (leuke) verrassing; puur toeval namelijk.
Even inhoudelijk; elke laag taart bestond uit drie lagen moskocvisch gebak, waarvan elke middelste laag chocolade moscovisch gebak. De onderste vullinglaag bestond uit witte en donkere chocolademousse, de bovenste vullinglaag uit verse frambozen, frambozenjam en slagroom. Alles was afgestreken met botercreme.
(Foto's zijn niet heel scherp, met telefoon om kwart over elf genomen toen hij eindelijk klaar was!)