1 Laatst bewerkt door isabel-le (08-05-2011 16:36)

Onderwerp: help spoed! 100 personen 4 laags

Ben er al een hele poos over aan het nadenken en heb van alles al gelezen en opgezocht, het begint alleen nu wel te dringen en wil deze week met de voorbereidingen gaan beginnen.
Het gaat om een bruidstaart voor 100 personen, deze wordt 4 hoog.
Nu heb ik er al diverse berekeningen op los gelaten maar kom op het zelfde uit. Het word een vierkante chocobiscuitstapel: 35-30-25-20 Is dit voldoende Ik ben nl. uitgegaag van 5x5, maar weet niet of dit teveel of te weinig is voor een bruidsstapel.

Alles is al rond en besproken, dus 5-laags is geen optie.

Ik ben heel benieuwd, heb zelf allerlei schema´s uitgeplozen etc, maar er zit nogal verschil in, vandaar de twijfel.

2

Re: help spoed! 100 personen 4 laags

Ik vind 5 bij 5 nette stukjes en dan zit je met deze stapel goed met het aantal personen!

Weet niet op welk moment de taart aangesneden wordt? Als toetje na het eten heb je minder nodig dan bijvoorbeeld 's avonds bij de koffie. En dan scheelt het ook nog als het bruidspaar bijvoorbeeld voor 's avonds een buffet heeft georganiseerd voor de gasten.

Daarbij zullen ook niet alle gasten gebak willen dus ik zou zeggen zo houden!
(al vind ik het zelf wel jammer dat er meer verschil in maat zit tussen het bovenste taartje en de rest.)

Liefs, Zanoni

3

Ik vind ook dat je (meer dan) goed zit met deze maten. Erg ruim zelfs, maar ik vind dat je voor een bruiloft beter te ruim dan te krap kan zitten.

Ik verbaas me ook over de sprong van 25 naar 15 cm bij de bovenste taart. Ik zou het zelf niet doen omdat het minder strak oogt dan bij gelijke overgang, in dit geval van 25 naar 20cm.

Succes!

4

bedankt voor jullie reacties, zie het nu ook, maar dat is helemaal niet de bedoeling, het bovenste taartje wordt inderdaad 20, maar dan zit ik dus ws nog ruimer. Zoals ik begrepen heb wordt de taart gebruikt bij het kopje koffie, of er ook nog een buffet is weet ik eerlijk gezegd niet, houdt er zelf ook niet van dat er te weinig is, maar weggooien is ook doodzonde natuurlijk. kan er ook geen verassingstaartje bovenop doen ofzo...want dan wordt het een 5 laags stapel.
Hahah wat een geregel allemaal, wel leuk hoor, er komt alleen zoveel meer bij kijken dan een gewone verjaardagstaart!

Maar zouden de maten: 32,5-27,5-22,5-17,5 ook kunnen, volgens mij kom ik dan net te kort...aaaahhhhh

O, ja de vulling wordt witte chocoboter met frambozenpuree en een laagje frambozenjam. ( jammie)

5

isabel-le schreef:

Maar zouden de maten: 32,5-27,5-22,5-17,5 ook kunnen, volgens mij kom ik dan net te kort...aaaahhhhh

O, ja de vulling wordt witte chocoboter met frambozenpuree en een laagje frambozenjam. ( jammie)

Met deze maten kom ik uit op 94 stukjes. Helaas!

Liefs, Zanoni

6

Zanoni schreef:
isabel-le schreef:

Met deze maten kom ik uit op 94 stukjes. Helaas!

ik ook :s