1

Onderwerp: Hoe houd ik art nouveau pwc bloemen zacht?

Ik ga volgende maand een bruidstaart maken vol met art nouveau bloemen (met die patchworkcutter). Nu moet ik er zoveel maken dat ik dat graag vooraf wil doen. Hoe houd ik deze nou soepel, zodat ze niet breken als ik ze om een hoekje wil plakken van mijn vierkante taarten?
Je kunt ze namelijk het beste met mexican paste maken, maar dat wordt natuurlijk keihard, zelfs met folie eroverheen...

Iemand een idee?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2 Laatst bewerkt door Miss Pebble (07-05-2011 20:02)

Re: Hoe houd ik art nouveau pwc bloemen zacht?

Kan je niet al heel veel van te voren maken, maar die paar die op de hoeken komen pas op het laatste moment?
Zit je alleen met keiharde deco op de taart... Weet niet of dat wel lekker smaakt

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

ik heb ook al een aantal taarten gezien, mooi daarmee versierd, en toen ging ik het zelf proberen.... :nooo  :nooo  :nooo  dat lukte dus voor geen meter! hier dus geen tips, maar ik lees wel even mee!

Groetjes, Dorothea.

4

Misschien bewaren in van die ziplock zakjes? Dat sluit nagenoeg luchtdicht af...

Ik lees ook even mee voor meer tips  :P

gr. Hendrika

5

Misschien in de vriezer leggen? Met ontdooien zal het weer zacht worden volgens mij. Het proberen waard toch?
Heel veel succes!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

6

Ik dacht ook aan de vriezer.

Groetjes, Elly