1

Onderwerp: langer buiten de koelkast houdbare vullingen, ik vind het maar lastig

Wat wordt verstaan onder langer buiten de koelkast?

Gaat het dan om een vrij korte tijd, dus denk aan het SNEL vervoeren en decoreren van taarten bij  maximaal een graad of 20?

Zo snap ik niet dat botercreme met een toevoeging als advocaat tussen het lijstje staat,  want op de fles advocaat staat: na opening koel bewaren.
Ook op de verpakking van gekochte vlaaivulling en jam staat na opening gekoeld bewaren.

Blue band profesioneel classique (ook wel patirkrem genoemd) zou volgens sommigen buiten de koelkast te bewaren zijn, maar op de site van Unilever staat dat het gekoeld bewaard moet worden en dat 1 van de ingrediënten karnemelk is.

Snap je mijn verwarring?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een vulling die ik veilig  minimaal 24 uur buiten de koelkast kan houden bij een graad of 20.
En het liefst geen botercreme (al of niet met smaakje) of lemon curd.

Ik val met sommige dingen wat  in herhaling.
Toch vraag ik nog een keer door want ik wil het zo graag snappen!
Want ik wil niet dat meiden die hier komen bakken en fröbelen kans op voedselvergiftiging hebben.

2

Re: langer buiten de koelkast houdbare vullingen, ik vind het maar lastig

Hier kan je het standaard lijstje voor aanhouden voor buiten de koelkast houdbare vullingen. Als je het volgens de officiele richtlijnen wilt doen die officiele banketbakkers aan moeten houden, dan moet gewoon alles in de koelkast.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: langer buiten de koelkast houdbare vullingen, ik vind het maar lastig

Aha. Hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.