1

Onderwerp: SCHEUREN marsepein zeelandia

help,  MIJN MARSEPEIN SCHEURDE GISTEREN NADAT IK EEN HART WILDE BEKLEDEN, BEETJE OP DE RANDEN.
NORMAAL HEB IK DIT NOOIT.OVERGESTAPT VAN FUN CAKES NAAR ZEELANDIA.
HEB WEL VEEL RODE KLEURSTOF GEBRUIKT , ANDERS WORD HET NIET ROOD, VAN EEN KNIJPFLESJE, GEEN WILTON.
ZOU HET DAAR AAN LIGGEN.
GRAAG JULLIE REACTIES

2

Re: SCHEUREN marsepein zeelandia

:shh: niet zo schreeuwen Daan :nooo

Weet niet waar het door komt, heb het nog niet gehad (werk ook met Zeelandia). Kan me niet voorstellen dat het door de kleurstof komt, sorry, met mij schiet je helemaal niks op :nooo  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Raar zeg... ik heb het ook echt nog NOOIT gehad met Zeelandia.. hoeveel kleurstof er ook doorheen gaat...?

4

zou ik het te dun uitrollen????

5

of misschien teveel poedersuiker gebruikt dan wordt het wat droog

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

6

Te veel kleurstof kan heel goed een reden zijn en sowieso is het met marsepein altijd beter om het een uurtje te laten rusten na het kleuren.

Maar rood is een heel moeilijke kleur hoor, zeker die Wiltonrood...
Daar heb je gewoon té veel van nodig.

Groetjes Melanie

7

Voor rood gebruik je het beste de Extra Red van Sugar Flair. Die werkt perfect.
Ik gebruik altijd Zeelandia en heb het nog nooit gehad, misschien heb je inderdaad te dun uitgerold?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Ik heb hetzelfde probleem,
Maar nu ik het zo lees, denk ik ook dat het komt door het kleuren. De laatste taarten waar ik dat mee had waren ook rood, en idd moet veel rood doorheen.
Ik baalde al enorm van het scheuren. Ga het maar eens proberen met een ander kleurtje, hihi

9

Rood kleur ik sowieso altijd minstens 2 dagen voordat de lap op de taart gaat. Kleuren moeten vaak inwerken. Ik moet zeggen dat ik het niet bij alle kleuren doe. Zelf heb ik vaak last van gaatjes in de randen en dacht ook dat het door de kleurstof kwam. Nu denk ik dat het komt doordat de lap te groot is, waardoor de lap gaat trekken en dus scheuren. Ik heb een Wilton rollen met ringen dus het ligt bij mij niet aan de dikte, of eigenlijk...dunte  :)