1 Laatst bewerkt door Steffanie (07-05-2011 13:19)

Onderwerp: Makkelijke recept voor een taart

Hoi,

Ik ben nog niet zo ervaren met het maken van taarten. Normaal bak ik een cake/muffins en versier die. Nu wil ik mij toch wagen aan iets moeilijkers. Heeft iemand een makkelijk recept dat zeker niet kan mislukken maar toch een beetje meer is dan een gewone cake? (Dus iets met vulling oid). Hoe pak ik dit aan? Want ik zie op de site een hoop recepten voor vullingen staan, maar weet niet hoe moeilijk ze zijn in gebruik. Kan ik gewoon m'n cake in tweeën snijden, de vulling er tussen doen of moet ik nog iets meer doen dan dat?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Steffanie

2

Re: Makkelijke recept voor een taart

Je kan inderdaad je cake in twee of drie stukken snijden
( hangt van de hoogte af)  ;)  en deze lekker vullen maar niet vergeten dat je eerst een dijk van botercreme :)  ( ronde spuitmond of gewoon en stukje van de spuitzak eraf knippen werkt ook goed ) :Y   moet maken voordat je begint met vullen dit is altijd goed als je je taart verder gaat bekleden met fondant  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

3 Laatst bewerkt door Steffanie (07-05-2011 19:41)

...

4 Laatst bewerkt door Steffanie (07-05-2011 19:40)

Is dat 'verplicht': een dijk van botercreme? Ik kan toch gewoon jam smeren (niet in de buurt van de rand) en daarop wat botercreme doen? En botercreme toch ook op de buitenkant voordat de fondant erop gaat? (Er zijn in mijn ogen zoveel mogelijkheden voor het vullen van de taart dat ik door de bomen het bos niet meer zie)

En bedankt voor de hulp.  :)

5

ik spuit nooit een dijkje  :)

6

Ik spuit altijd een dijkje, gewoon voor de zekerheid, maar er zijn genoeg mensen die het niet doen inderdaad, en waarbij het ook altijd goed gaat. Dat is een keuze aan jezelf. Maar ondertussen zijn we nog niet op een makkelijk recept voor een taart gekomen ;) Hopelijk kan iemand je daar aan helpen.

Groetjes, Conny

7

Ook ik spuit nooit een dijkje. Doordat ik een halve cm uit de kant blijf met mijn vulling blijft die ruimte ertussen. Dan smeer je er bij het afsmeren alsnog botercreme tussen toch..... Gaat altijd goed. :Y

De makkelijkste vulling is jam ertussen doen lijkt mij.

Beauty is in the eye of the beholder...

8

Dank voor de tips voor het aanbrengen van de botercreme.  :)
Ik heb inmiddels een mix gekocht voor biscuit. Hoop het op die manier mezelf makkelijk te maken (waarbij het toch goed smaakt?).

Nog even over dat vullen: ik ga inderdaad makkelijk beginnen met jam en botercreme. Maar als ik m'n taart in drieën snijd wat kan ik dan het beste tussen de onderste en middelste laag doen en wat tussen de middelste en bovenste? Beide lagen zowel botercreme als jam? Of maakt dat helemaal niks uit?

En nogmaals hartelijk dank dat jullie allemaal zo goed helpen. Als m'n taart klaar is (ga komende zaterdag bakken) dan zal ik er eens een foto van maken. Hopelijk met een niet te hoog  :lol: gehalte. ;)