1

Onderwerp: Royal icing !?!?!?

Hoihoi,

Ik heb net even royal icing gemaakt van funcakes..

5 minn geklopt gewoon met garde..

ineen spuitzak gedaanen een bloemetje proberen te maken..

maar hij was veel te zacht en liep uit in een rondje

hoe kan dit :(

en moet royal icing in de koelkast daarna??

wie heeft er ervaring met royal icing?

ebdankt

2

Re: Royal icing !?!?!?

Voor bloemetjes heb je stevige royal icing nodig, anders lopen ze inderdaad uit. Die stevige royal icing kan je maken door wat minder water te gebruiken of meer poedersuiker toe te voegen. Als je dan een piek trekt in de kom met royal icing moet deze piek langzaam omkrullen. Het is ook een kwestie van experimenteren, de juiste consistentie van royal icing vinden is het moeilijkste om te leren. Gewoon nog een keer proberen met wat meer poedersuiker!

Je hoeft royal icing niet in de koelkast te bewaren, maar wel goed luchtdicht afdekken (met folie direct op de icing), anders wordt het hard.

3

Pfff, ik ben net klaar met oefenen met royal icing ! de  mix van Funcakes.
Ik heb niet de hoeveelheid gemaakt die op het pak staat maar  300 gr mix en ik had uitgerekend dat ik dan iets van 25 ml water moest hebben.

Ik heb wel lang gemixt, bijna een kwartier, op lage snelheid, want ik heb een gewone mixer, geen mooie Kenwood of KitchenAid :(  ik heb de deeghaken gebruikt

Ik wilde oefenen met mijn Wilton 28 tip set om bloemetjes en zo te maken voor de moederdagtaart die ik morgen ga vullen en bekleden.

Maar ik had toch iets meer water bij gedaan toen ik aan het mixen was dus ik had niet zulke hele erge stevige consistentie, want als ik mijn tip omhoog deed, trok ik een streepje omhoog, dus niet een mooi plat bloemetje. Ik heb wel een paar leuke strikken gespoten.

Je kan het gewoon aan de lucht laten drogen wat je hebt gespoten en dan inpakken tot gebruik.

Maar ik denk dat ik maar voor morgen bloemetjes van fondant uit ga steken!

Louise

Groetjes Louise

4

harstikke bedankt!

hier heb ik echt wat aan!

ik heb ook niet zo een luxe mixer hoor lol

morgen ga ik me 3e taart maken, en wou bloementjes maken..

ik ga het gewoon proberen!

harstikke bedankt iig! :thumb:

5

dus 15 min laten mixen, dan spuiten, op bakpapier??
en dan gewoon laten staan? of evt. in de koelkast?

:thumb:

6

Ja ik heb op een stuk bakpapier gespoten en zo laten drogen en nu is het goed uitgehard.

Louise

Groetjes Louise