1

Onderwerp: Bruidstaart, invriezen, ganache.......HELP!!!

Beste Medebakkers en baksters,

Even een vraag van logistieke aard: Ik ga een bruidstaart maken gevuld met aardbeienjam en BBR en afgesmeerd met witte chocoganache, deze wil ik gaan invriezen (dat kan toch???) op zaterdag de 14e mei.

Deze wil ik vrijdag (20 mei) rond 10.30 uit de vriezer halen, dan een 1 uur en 15 min autorijden naar de lokatie, daar in koeling doen en om 18.00/19.00 wil het bruidspaar gaan aansnijden, dus rond 17.00 gaat ie uit de koeling.

Nu de logistieke vraag: kan dit wel, of heeft het bruidspaar dan een gevroren taart voorstaan?

Wat raden jullie aan? Of zouden jullie uberhaupt geen BBR gebruiken om in te vriezen maar bijv witte choco botercreme? Of eerder uit vriezer halen?

Oei! Meer vragen dan ik dacht..... :grr:  :lol:

Bedankt in ieder geval voor jullie aandacht en evt reakties!!!! :Y

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

2

Re: Bruidstaart, invriezen, ganache.......HELP!!!

Ik heb geen ervaring met het invriezen van bbr, dus daarmee kan ik je niet helpen. Maar ontdooien doe ik altijd 24 uur vantevoren.  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

eerder uit de vriezer  :Y

4

Okee, maar hoeveel eerder?

Heb hier totaal geen ervaring mee (met het invriezen van complete taarten)

Hoe laat raden jullie aan?

"Het leven is niet eerlijk, maar bedenk wel: soms is het oneerlijk in jouw voordeel" Peter Ustinov

5

24 uur...........zie ook faq's....

6

Hihi... Oh ja, de FAQ's..... :think:

Maar de BBR dan, komt ie er nog smakelijk uit? Na zo'n vries gebeuren? Of liever botercreme met witte choco?

Begrijp uit het forum dat de smaken behoorlijk verschillen, maar goed, heeft iemand dit ook zelf geprobeert en daarna ook zelf gegeten?

Thank you all!!

7 Laatst bewerkt door Sonj@ (06-05-2011 19:21)

Misschien zelf testen met een proeftaartje?  Zodat je niet op de smaak van anderen af hoeft te gaan? :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Euj....ja...eh...misschien geen slecht idee.... :o

Waarom heb ik dat zelf niet kunnen bedenken!

Bedankt!! :thumb: