1

Onderwerp: UH kan dit wel????

Ik helemaal trots dat ik toch een redelijk "light" taartje heb kunnen maken voor mijn schoonmoeder en dat ook nog terwijl ik erg misselijk ben...

Gooi ik 'm in de vriezer en dan komt de vraag ineens opborrelen...kan dit wel???

Het is een biscuit met griekse yogurt en walnoten en mango.
Hij is ook afgesmeerd met griekse yoghurt en bekleed met walnoten en rozijnen.
Kan dit wel in de vriezer????

Hopelijk zegt iemand dat dit zeker kan  O-)

2

Re: UH kan dit wel????

hmmm, weet niet of dat kan met die walnoten

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Er is toch ook walnoten ijs.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

4

Daar heb je gelijk in....
Ze worden misschien wat zacht?? Ik hoop maar dat het goed komt  :x

5

Ik zou over de walnoten niet inzitten...maar meer over de griekse yoghurt.....

Volg je hart...want dat klopt!

6

Hoezo Mniek? Dat kan dus niet begrijp ik?

7

Nou...of het wel of niet kan weet ik niet maar ik zou eerder over het invriezen van griekse yoghurt twijfelen dan over walnoten.

Volg je hart...want dat klopt!

8

Ik weet ook niet of yoghurt goed blijft in de vriezer/na het ontdooien, maar ik wist ook niet dat griekse yoghurt een light product was (mijn schoonmoeder moest het eten omdat ze te veel was afgevallen....)

9

Oh dat werd mij hier als tip gegeven om als light te gebruiken, haha lekker slim!

hhahhaah volgens mij is dat heel vet..dat wordt namelijk verijkt met room...

Groetjes Natasja!

maar er zijn er ook met 0% vet maar dat moet er wel op staan!

Groetjes Natasja!

12 Laatst bewerkt door Wilkyway (05-05-2011 18:34)

Ik keek op de pot en er staat 10% vet op  :/

Ik maak zaterdag maar "even" een nieuw taartje :p hoef ik 'm ook niet in te vriezen, is dat probleem ook opgelost  :P

hihi oeps..

Groetjes Natasja!

14

Misschien kan ik 'm nog aan iemand geven die te licht is  :P

Ach, ik had al eerder een taart verpest  (taarten maken is niet echt fantastisch als je misselijk bent :P) en toen had ik dit van het restje gefabriceerd dus een enorme ramp is het gelukkig ook niet.

Gelukkig had mijn moeder een 5kg zak biscuitmix meegenomen van de Makro  ;)

15

Nou het is een stuk 'lighter' dan botercreme hoor die griekse yoghurt..

In zo'n geval zou ik me een stuk minder druk maken om 'light'..
Mensen die dat nog niet light genoeg vinden zou ik een bak bleekselderij voorzetten  :lol:

maar dat invriezen.. ehm..  :/  Tja..  zowiezo gaat yoghurt ook 'scheiden' van vocht als je het gewoon in de beker laat zitten.. er ligt altijd een laagje vocht boven op in de beker als hij een dagje in de koeling staat..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

16

Maar in griekse yoghurt zit bijna geen vocht, dat laten ze namelijk helemaal uitlekken waardoor het zo dik en lobbig wordt.....

Tja...misschien kan ik een bleekselderij taart maken  :P

Ik krijg vandaag als het goed is mijn koekjesmix binnen voor de cavia's, dat is dus allemaal natuurlijk en alleen maar met groenten...GROENTEKOEKJES!!!!!

Ze zeggen altijd "konijnenvoer" tegen het eten van mensen die alleen maar groenten eten om af te vallen, dat doet mijn schoonmoeder dus dan maak ik voor haar maar "caviavoer" hahahaha  :P