1

Onderwerp: easy cake mix voor koekjes (moet hier ook bloem bij tegen uitlopen?)

Ik wil vandaag voor de eerste keer koekjes bakken en versieren met icing..
Nu lees ik veel over de funcakemix, dat je daar 1/2 om 1/2 bloem bij moet tegen het uitlopen...
Heeft iemand ervaring met de easy cake mix?
Alvast bedankt voor de hulp...  :)

zo hééérlijk ontspannend.....

2

Re: easy cake mix voor koekjes (moet hier ook bloem bij tegen uitlopen?)

ik vond dit: taartendecoratie.nl/bakmixen/4289-easy-cake-products-mix-voor-koekjes-1kg.html  ;)

3

Hoi Karin,

heel erg bedankt voor het meedenken.. die had ik ook al gezien. maar ze zijn over gegaan op een nieuw merk bij T&D, "Just mix it" ...
Maar misschien is het wel hetzelfde.. :)

4

Tegen het uitlopen zou je het deeg ook in de vriezer kunnen leggen: die tip staat op maakjetaart.nl...........

5

Uitlopen van koekjes heeft vaak te maken dat er een hoeveelheid rijsmiddel  zoals bakpoeder aan toegevoegd is.
Door een deel van de mix te vervangen door bloem wordt het percentage rijsmiddel kleiner en zullen ze minder snel uitlopen.

Als je eens een ander recept wilt gebruiken kijk dan eens in dit verzameltopic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

6 Laatst bewerkt door Kat81 (06-05-2011 18:36)

Bedankt meiden!!
Ik ga het zo proberen, de uitgestoken vormpjes liggen nu in de koelkast...
Bij inspectie bleek dat ik ook nog maar een heel klein beetje bloem in huis had, dus ik heb een klein percentage vd mix vervangen door de rest van mijn bloem..
Ik ben benieuwd :) Wordt vervolgd...
@djehr bedankt voor de link, dat ga ik zeker een keer uitproberen!!

Koekjes part 2: De koekjes waren gelukkig niet uitgelopen (440gr mix 60gr bloem) maar smaaktechnisch waren ze niet top..
Beetje zacht en weinig smaak, ik ga dus zeker een ander recept uitproberen binnenkort :)

7

Jammer dat ze toch niet helemaal top waren. Dat ze zacht waren kan komen dat ze toch iets langer hadden moeten bakken, en qua smaak kun je altijd iets toevoegen of een deel van het meel vervangen door bijvoorbeeld cacao of koekkruiden. Tips daarvoor staan ook in bovengenoemd topic.