1

Onderwerp: vulling loopt eruit welke vulling help!!

hallo zondag is mijn nichtje jarig en wil een barbie taart gaan maken..
vraag me af wel vulling makkelijk is en hoe je dit moet maken!
heb nu 3 taartjes gemaakt en elke keer loopt onder het marsepein de vulling er een beetje uit :s hoe kan dit?
en hoe krijg ik een frisse vulling want de marsepein is al zo zoet!

heb ook al keer botercreme gemaakt voor af te smeren
100 G boter
100 G margerine
225G poedersuiker
en dan ff mixeren en afsmeren is dat goed?

2 Laatst bewerkt door Dot (04-05-2011 21:28)

Re: vulling loopt eruit welke vulling help!!

geen margarine erdoor, alleen roomboter en suiker, dat allebei evenveel. (ong 15min mixen)
Daarmee een dijkje spuiten en daarbinnen je vulling, dan je 2de plak erop. ook afsmeren met deze botercrème., dan op laten stijven in de koelkast en je hebt een mooie strakke taart.

Groetjes, Dorothea.

3

ikzelf vind meringue botercreme lekker om te vullen met een smaakje ofzo wat je maar lekker vind en ikzelf gebruik de 1-2-3 verhouding daarvan om af te smeren.
het recept staat links bij de recepten succes!!

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

wat voor vulling gebruikt je dan?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Lemon curd is een frisse vulling.........wat nu precies fout gaat is niet duidelijk uit je bericht.

Als je veel vulling gebruikt en geen dijkjes...........dan loopt het eruit inderdaad.

Heb nu een aantal 'help'- vragen van je voorbij zien komen.......heb je al eens nagedacht over een workshop basis?

De makkelijkste vulling is toch echt gewoon jam of banketbakkersroom van dr Oetker...........

6

ja jam dat weet ik maar vind dat zo zoet en dan met een laag marsepein eroverheen..
maar vroeg alleen maar advies hoor

7

advies heb je toch ook gekregen?  :think:

8 Laatst bewerkt door saskiahuisman (05-05-2011 18:17)

beppie300 schreef:

ja jam dat weet ik maar vind dat zo zoet en dan met een laag marsepein eroverheen..
maar vroeg alleen maar advies hoor

Hoi,
Je kunt ook in je botercrememix wat minder suiker toevoegen en een lekker smaakje er aan toevoegen. Ik zou daarnaast kiezen voor een veilige vulling. Dan weet je zeker dat ie niet gaat uitlopen. Bijv. een wat zuurdere jam zoals bosvruchtenjam en bijv. frambozenbotercreme (gemaakt van een pakje saroma, alleen het poeder ervan er zo doorheen mixen. 80 gram suiker ipv 100 gram suiker gebruiken voor de botercrememix, en ongezouten roomboter. Alles goed door elkaar mixen en je hebt een heerlijke vulling die niet uitloopt.  Wil je toch een wat lekkerdere vulling, doe dan banketbakkersroom over de jam heen. Maar smeer wel goed af aan de randen met een dijkje botercreme (suiker en boter). Gegarandeerd dat het niet uitloopt. Ik gebruik zelf altijd als vulling een veel minder zoete vulling omdat de marsepein of fondant toch al zo zoet is.
Wordt altijd erg gewaardeerd.

9

ja zon vulling zoek ik dus ook die niet zo heeel zoet is hihi..
moet zondag een prinsessentaart afhebben!
mijn 1e!wel te verstaan....spannend!!