1

Onderwerp: ingezakte cc's

mijn cupcakejes kwamen mooi bol uit de oven ik leg er dan even een glazen snijplank op zodat ze mooi plat en gelijk met het bakpapiertje komen, nooit problemen mee gehad.
Tot vandaag.... na een kwartiertje zakte ze in  het midden in en kreeg ik dus een kuiltje  :(

Heb funcakes mix gebruikt, 4 minuten gemixt, 10 min gebakken op 160 gr en daarna 13 min op 175 gr

Weet echt niet wat er fout is gegaan zou het aan een " te koude" glazen snijplank komen dat ze daarna inzakten?

2

Re: ingezakte cc's

Ik denk dat ze niet helemaal gaar zijn geweest.........13 minuten schrijf je, ik bak ze toch vaak wel 20 minuten of langer........in heteluchtoven op 160 graden.

Karin09 schreef:

Ik denk dat ze niet helemaal gaar zijn geweest.........13 minuten schrijf je, ik bak ze toch vaak wel 20 minuten of langer........in heteluchtoven op 160 graden.

ze hebben in totaal 23 minuten in de oven gestaan maar eerst 10 minuten op 160 daarna nog 13 minuten op 175 graden in een  heteluchtoven

4

4 minuten gemixt is veelste weinig..

je moet minimaal 10 min mixen..

5

barbaraax schreef:

4 minuten gemixt is veelste weinig..

je moet minimaal 10 min mixen..

Nee hoor, het gaat over cupcakes! Die hoef je maar 3 minuten te mixen...

Bedankt voor de reacties maar ben nog niet veel wijzer geworden   :(

Hopelijk lukken ze volgende keer wel. Misschien is de glazen snijplank die ik erop leg (direct nadat ze uit de oven komen)
te koud ????

7

Ik heb je baktijden niet goed gelezen.........sorry, daar zal het niet in zitten.

Zat me net inderdaad te bedenken dat je misschien de plank er niet direct na het bakken op moet doen, maar eerst de cc's even af laten koelen? Ik leg er een houten plank op, wel meteen na het bakken............zou het dat verschil maken?

8

Ik heb laatst ook cc's gebakken met cupcakemix van Funcakes.
Ook ik had het probleem dat ze ws niet gaar waren, ook al zagen ze er van de buitenkant mooi uit...ik had er ook de glazen snijplank op gelegd en zakten toen ook helemaal in!  :(
Zal de volgende keer misschien maar even prikken of ze gaar zijn...
Ik baalde als een stekker :s ....ik gebruik eigenlijk altijd muffinmix van de molen en die is nog nooit mislukt...

Ik lees even mee voor de tips...ik had wel gezocht op het forum, maar weinig gelezen over mislukte cc's van de funcakemix...dacht dat het echt aan mij lag!

liesje13 schreef:

Ik heb laatst ook cc's gebakken met cupcakemix van Funcakes.
Ook ik had het probleem dat ze ws niet gaar waren, ook al zagen ze er van de buitenkant mooi uit...ik had er ook de glazen snijplank op gelegd en zakten toen ook helemaal in!  :(
Zal de volgende keer misschien maar even prikken of ze gaar zijn...
Ik baalde als een stekker :s ....ik gebruik eigenlijk altijd muffinmix van de molen en die is nog nooit mislukt...

Ik lees even mee voor de tips...ik had wel gezocht op het forum, maar weinig gelezen over mislukte cc's van de funcakemix...dacht dat het echt aan mij lag!

Ik heb altijd al funcakemix gebruikt nooit problemen gehad, nu dus wel  :s  Ik ga het volgende keer toch weer is proberen zonder die glazen snijplank erop te leggen