1 Laatst bewerkt door ilse74 (28-05-2011 18:55)

Onderwerp: Bijzondere moederdagtaart...

Hallo allemaal,

Dit is 'm:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDZTITVK-D.jpg

De taart die ik vandaag voor moederdag gemaakt heb. Hij is zo bijzonder omdat uitgerekend mijn moeder er niet van kan eten. Om die reden wilde ik eigenlijk geen moederdagtaart maken, maar ze vroeg of ik het tóch wilde doen.

Mijn moeder houdt ontzettend veel van bloemen. Vandaar de (mijn eerste) rozen op de taart.

Bedankt voor het bekijken van de foto (en het lezen van de tekst)  ;)

Groetjes, Ilse

2

Re: Bijzondere moederdagtaart...

Prachtig!
De bloemen zijn echt schitterend. Sterkte verder!

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

3

diepe zucht... rotziekte... maak het helaas ook mee met mijn moeder..

Vind het een heel mooi taartje..

Heb even geen extra woorden

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Prachtige rozen voor een hele lieve moeder zo te lezen....

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

jeetje wat een heftig verhaal!! lief van je moeder om toch een taart te willen voor jullie en lief van jou dat je zo´n mooie taart hebt gemaakt!
ik vind de rozen heel mooi!!  :thumb:

6

Heftig verhaal met een mooie taart!  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Jouw eerste rozen zijn niet voor niks zo mooi geworden...duidelijk met liefde gemaakt!  :Y  Ondanks alle ellende, wat ontzettend fijn dat je moeder er nog bij kan zijn om te kunnen genieten van de aanblik van dit mooie taartje!

Zoete groet,
Mandy

Wat een super mooie rozen heb je gemaakt! En wat een lieve moeder heb jij zeg.

Een taart die met liefde en een beetje verdriet is gemaakt.

groetjes Evelyne

9

hele mooie rozen!! mooi taartje met een heftig verhaal!!!

10 Laatst bewerkt door Cupper (04-05-2011 15:51)

Een dikke respect!!! Voor jou en je moeder. Heel dubbel om zo een taart te maken!
Ik weet dat het eten en smaak kapot kan gaan door de chemo... echt een drama! Vandaar vind ik het zo bijzonder dat jullie toch de confrontatie opzoeken en daar toch op jullie manier van kunnen genieten! TOP!!!
En de taart, hij is PRACHTIG!!!
Sterkte...

Liefs, Cupper.

11

Mooie taart. Heb helemaal kippevel!

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

12

Wat een bijzonder verhaal bij een prachtige taart ! Kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is een prachtige en smakelijke taart te maken terwijl je weet dat je moeder er zelf niet van kan eten, maar het resultaat is schitterend !

Groetjes, Conny

13

Respect voor je moeder hoor! En de taart is met liefde gemaakt zie ik, ze is prachtig!!!!

Beauty is in the eye of the beholder...

14

al kan je moeder er zelf niet van eten, ze zal er dolblij mee zijn, omdat ze ziet dat het met liefde is gemaakt. je rozen zijn zo mooi gelukt!! :thumb:

15

mooie taart.

16

Zeker mooie rozen en een liefdevolle taart!

Louise

Groetjes Louise

17

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

Ik denk dat mijn moeder zeer aangedaan zal zijn als ze 'mijn kunstwerk'  ;)  ziet.
Mede doordat ik nog niet zolang taarten maak. Dit is namelijk mijn 11de taart.  :)

18

mooie taart

Groetjes Wendy

19

Prachtig gedaan!

Jacqueline

20

mooie taart vooral die rozen super.

21

Prachtige rozen........en wat een verhaal! Moeilijk hoor! Zit gelijk te denken kan je voor je moeder geen speciale fruittaart maken dan??
Wat lijkt me dat moeilijk alleen maar groente en fruit kunnen eten nog. Is de verwachting dat ze nog wel meer gaat kunnen eten in de toekomst?

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

22

anne-taarten schreef:

Zit gelijk te denken kan je voor je moeder geen speciale fruittaart maken dan??
Wat lijkt me dat moeilijk alleen maar groente en fruit kunnen eten nog. Is de verwachting dat ze nog wel meer gaat kunnen eten in de toekomst?

Hallo Anne,

Wat lief dat je 'meedenkt', maar helaas is ook een fruittaart niet mogelijk. Ze kan het biscuit namelijk ook niet verdragen. En een taart zonder biscuit...is geen taart hè? Ik heb het geprobeerd met de abrikozen light jam van Lidl. Deze kan ze eten. Maar in combinatie met de biscuit ging het niet. Het komt door de eieren in de biscuit. In de dooier zit vet...en vet kan ze niet eten.  Dus had ik al minder ei gebruikt. Ik zal zo eens een topic openen met de vraag of je biscuit kunt maken zónder toevoeging van eieren, maar ik vrees van niet...

De artsen hebben er geen verklaring voor. Ze hebben laatst alleen voorzichtig medegedeeld dat het niet meer over gaat en dat was een 'harde klap in het gezicht'...

Groetjes, Ilse  :)

23

Mijn broer is veganistisch (zonder dierlijke producten, dus ook zonder ei en melk)  en die maakt regelmatig cupcakes......dus biscuit zou ook moeten kunnen.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

24

Bij recepten staat een recept voor bananencupcakes, zonder ei en melk. Misschien kun je daar wat mee. Het staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … melkvrij)/ MIsschien heb je er wat aan.

Je taart is in ieder geval prachtig geworden!!!!

25

Hele mooie rozen.
Voor een heel bijzondere taart

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9