Onderwerp: Heerlijke luchtige cupcakes recept laura vitales
Ik heb vanochtend eens wat andere cupcakes gebakken dan die van nigella hier van de site. Vind die altijd erg vast.
Nu kwam ik dit recept ergens op internet tegen. En ze zijn echt goddelijk al zonder ook maar iets er op.
Wilde jullie het recept niet onthouden. Hier komt ie. Ik vind ze zelf persoonlijk het lekkerst als ze gebakken zijn in de oven met boven en onderwarmte.
200 gram suiker
125 gram zachte boter
2 eieren
2 theelepels vanille extract
2 theelepels bakpoeder
1/8 theelepel zout
180 gram bloem (patent/tarwe)
5 eetlepels melk
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Zet de keukenmachine klaar met het witte mengding (sorry weet zo niet hoe hij heet) in ieder geval niet de garde.
Meng de boter en de suiker door elkaar.
Meng daarna een voor een de eieren erdoor en de vanille totdat het een glad mengsel is.
Voeg alle droge ingrediënten toe (al door elkaar geroerd en gezeefd) mix nu op lage snelheid totdat het net allemaal gemend is.
Voeg nu de melk toe.
PAS OP VOOR OVERMIXEN!!
Roer alles nog even door met een spatel zodat ook de achtergebleven ingrediënten meekomen.
Verdeel het beslag nu over je cupcake papiertjes. Ik heb 40 gram per papiertje aangehouden. En kon er 16 vullen.
Bak ze nu af net iets onder het midden in de oven. In ca. 20 minuten. Als je prikker er schoon uit komt zijn ze klaar.
Als alles dan goed gaat komen ze er zo uit te zien. En zijn ze heerlijk luchtig.