1

Onderwerp: iemand ervaring met tremperen?

Hallo :)

Mijn biscuits zijn meestal te droog en ik moet snel iets maken.. ik heb geen tijd om iets anders te proberen.

Dus ik ga voor temperen! Waarmee moet het precies? (Vulling wordt slagroom met verse frambozen) en hoeveel?

Iemand met tips?

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

2

Re: iemand ervaring met tremperen?

Goedemorgen!

Ik heb het een keer gedaan met Kirsch.
Maar je kunt het ook met een siroopje doen ( misschien aangelegd met een beetje water )
Of iets van een lekkere smaak alcohol wat lekker is bij je vulling..
Maar goed, dat moet je ook maar net in huis hebben natuurlijk..

Succes!!

Liefs Samantha

3

Dat kan je idd met van alles doen, vruchtensap, limonade, koffie, likeurtje................ succes !

Ik heb trouwens een plantenspuitje die ik hier speciaal voor gebruik  ;)

4

ik doe het met een kwastje. Heel luchtig eroverheen "schilderen"

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

je kunt ook frambozenjam warm/heet maken in de magnetron en dit dan over je kapsel heen smeren. erg lekker en zakt goed door de biscuit heen omdat hij door de warmte vloeibaar wordt.  :9

Bedankt allemaal! :D

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

als ze altijd te droog zijn...... mss wat korter bakken of een lagere temperatuur.
elke oven is anders......

8

Je kan zelf een siroop maken verhouding is 1:1. Je kan dan altijd nog een smaakje toevoegen.

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

9

Je kan zelf een siroop maken verhouding is 1:1. Je kan dan altijd nog een smaakje toevoegen.

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

10

lauraF schreef:

je kunt ook frambozenjam warm/heet maken in de magnetron en dit dan over je kapsel heen smeren. erg lekker en zakt goed door de biscuit heen omdat hij door de warmte vloeibaar wordt.  :9

zou dit ook werken met andere jam? zoals kersenjam? iemand hier ervaring mee? en verdun je het dan nog met wat water?

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

11

ja hoor, kan met alle jammen. en er hoeft geen water doorheen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Macarons gemaakt volgens recept van gewoonwillem.....helaas helaas...slappe plakjes geworden....wat heb ik fout gedaan???

13

Jona01 schreef:

Macarons gemaakt volgens recept van gewoonwillem.....helaas helaas...slappe plakjes geworden....wat heb ik fout gedaan???

Ik kan je niet helpen wb de macarons, maar ik denk dat je meer reacties krijgt als je een eigen topic maakt met je vraag. Dit is al een ouder topic en gaat over iets heel anders  ;)