1

Onderwerp: Probleem! Verse aarbeiden op botercreme

Hoi,

Ik heb afgelopen weekend aardbeien cupcakes gemaakt, zie de foto voor het resultaat.

Alleen na een paar uur kwam er allemaal vocht uit de verse aardbeien lopen, terwijl ik de aardbeien niet heb gewassen en twee uur heb laten uitlekken op keuken papier.

Wie heeft hier een tip voor? Ik moet er namelijk 80 maken voor een bruiloft binnenkort en dit ziet er niet zo mooi uit, je zag letterlijk druppels over de botercreme naar beneden rollen.

Ik heb ook al een gezocht en een aantal topics gelezen, ik heb al wel gelezen dat je de aardbeien er op het laatst op moet doen, maar ik moet ze kant en klaar meegeven in de ochtend aan het bruidspaar.

Groetjes Kimberley

Aardbeien cupcakes

2

Re: Probleem! Verse aarbeiden op botercreme

Ik zou kleine aardbeitjes kopen en ze heel laten.
Scheelt heel veel vocht.

3

of marsepeinen aardbeitjes maken :D

Alles goed???? nee 3 fout

4

Ik dacht ook gelijk aan hele aardbeien. Je hebt altijd vochtverlies na het snijden. Ook zou ik het kroontje eraf halen, is niet zo lekker haha en niet makkelijk eraf te halen. Je zou een kroontje van fondant kunnen maken. Succes met de opdracht!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

5

idd niet snijden en zo kort mogelijk erop doen... want zo worden ze ook erg snel lelijk en zeker als je t de avond ervoor erop doet

6

je kunt ook de "snijkant" even door wat chocolade halen, maakt het ook nog extra lekker  :D

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

7

Hoi hoi,
ik weet niet waar je de aarbeien vandaan heb, maar ik zou ze bij een teler gaan halen. Dan zijn ze echt vers en duurt het veel langer voordat ze zo rijp ijn dat ze vocht verliezen.

groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

8

nja die op mn werk gaan na een paar uur ook vocht afgeven of uitdrogen hoor...

Misschien geleren? Geen idee hoor of dat werkt maar je kan nu zelfs in de supermarkt van dat geleerspul kopen voor de taart.

Life is what you bake it.