Onderwerp: mijn eerste taartje
Hoi
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en besloot vandaag om ook maar eens een account te maken. Toevallig heb ik vandaag net mijn aller eerste taartje gemaakt (cadeautje voor mijn moeder voor morgen) (was ook eerste keer dat ik met fondant en marsepein werkte) en ik vind hem zelf wel aardig gelukt
hoewel ik nog veel moet oefenen
ik had alleen naar mijn smaak iets teveel kleurstof gebruikt (ivoor) waardoor het wat te bruinig werd maar heb het redelijk goed op kunnen lossen met gouden pearl dust
de rozenblaadjes heb ik gemaakt omdat ik aan 1 kant een stukje geplooid marsepein moest camoufleren en ik vond het anders zo onharmonieus dat ik er aan alle kanten eentje heb gemaakt
ik ben wel heel benieuwd of hij lekker is want ik liep wel een beetje te klooien met de botercreme

oh ja en ik had nog een vraag: is het voor het bedekken van het taartje nou beter om de marsepein of fondant wat dikker te laten of juist dunner? want de lap die ik eroverheen deed was vrij dik vond ik maar geen idee of dat zo moest (kreeg hem ook niet veel dunner meer op een gegeven moment ik weet niet waar dat aan lag)