1

Onderwerp: Mijn eerste bruidstopper, vrouwtje

Donderdag mag ik mijn eerste bruidstaart maken!
Ik ben nu al zo zenuwachtig, dat is echt verschrikkelijk.
Ben nog steeds aan het bedenken waar ik mee begin en wanneer.
Het word iniedergeval een stapel van 5lagen.

Ze weten dat dit mijn eerste bruidstaart word en ik een beginner ben maar dat vonden ze echt geen probleem en wilden de taart door mij laten maken.
Ze willen er ook graag een bruidspaartje op van fondant en lieten een plaatje van internet zien. Ik heb gezegt dat ik het ging proberen en wanneer het niet zou lukken dan zouden we roosjes doen ipv het paartje.

Heb nu het vrouwtje zo goed als klaar en ga zo aan het mannetje beginnen.
Ben over de jurk nog niet helemaal tevreden, wil nog iets aan de onderkant van de jurk doen en iets bij de boezem.

Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag.

http://94.100.115.227/1296750001-1296800000/1296775801-1296775900/1296775884_6_Aztz.jpeg

Re: Mijn eerste bruidstopper, vrouwtje

Ik vind 'r super en zou er niks meer aan doen! En volgens mij ben jij geen beginner hoor... Dat is iig niet aan het niveau van dit poppetje te zien.

Life is what you bake it.

3

ik vind haar schattig

Groetjes Babs

Hii Taartenmarie,
Ik ben begin dit jaar begonnen met de taarten.
Heb eerst veel geoefend met mn dochtertje van 2,5 door te gaan kleien en omdat dat er best leuk uit zag ben ik fondant enz gaan bestellen.
Dit poppetje heb ik grotendeels van een foto nagemaakt, en beginnend ben ik zeker nog. Heb over dit vrouwtje alleen al 8uur gedaan haha :lol:  denk dat bij jullie meer ervaren baksters wel iets sneller gaat.
Maar moet zeggen dat ik altijd al wel creatief ben geweest met verschillende hobby's alleen nooit in iets door gegaan omdat ik het geduld voor veel dingen niet heb. Dit vind ik echt super, en heb er ook alle geduld voor.

Super bedankt voor de mooie complimenten op alle fotos. En voor de andere dames natuurlijk ook  :)

5

Nou vind het zeker niet voor een beginner dit. Ik kan zelfs nog niet zo mooi en strak (nou ja ik ben dan eigenlijk ook nog maar een beginner).

Ik zal er helemaal niks meer aan doen, anders krijg je dat het misschien dan te druk wordt., zij is nu mooi strak afgewerkt.

Ik ben benieuwd hoe jou mannetje er uit komt te zien  :D

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

6

Wat een prachtige bruid, echt supermooi ! Ik ben nu al benieuwd naar je bruidegom !!

Groetjes, Conny

7

Echt mooi!!!!!!

Heb je een how to do gevolgd?

8

Ik zou er niets meer aan doen, ik vind haar schitterend. Wat een stralende blik!

9

Niks meer aan doen, hoor!!!
Het is een prachtige bruid!!!!
Super-talent!

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

10

Ik vind het ook een geweldig boetseerwerkje, supergoed gedaan !

Ik zou ook niks meer veranderen aan de jurk, niet aan de boezem of ergens anders. Perfect zo !

Ben benieuwd naar het mannetje  :lol:

11

Ik vind het een schattig bruidje!
Ik kan op de foto's niet zo goed de verhouding zien, maar probeer altijd de rok van de bruid hoger te maken dan je eigenlijk van plan was, dan is het (bijna) altijd goed.
(De meeste bruidjes lijken op hun knietjes te zitten qua verhouding) ;)

Als de bruidegom net zo'n knapperd wordt als het bruidje heb je in ieder geval een leuk stelletje! :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

12 Laatst bewerkt door Chantalesmee (03-05-2011 17:52)

Wauw, echt super wat een leuke reacties..
Dan laat ik hem zo :Y  Misschien word het dan inderdaad te druk.

@ Nokkie, Heb geen how to do van de poppetjes gezien, staan die hier ook?
Ik kreeg een plaatje als voorbeeld van het stelletje dat gaat trouwen. Denk ook ergens van internet gehaald.
Daar gingen heel wat uurtjes werk in zitten maar meer omdat ze zo zwaar was en de fondant iets ging zakken. Had de Tylose zón 2uurtjes voor de tijd gemengd met de fondant. Had dat misschien wat eerder moeten doen..

@Annelies, Klopt hoor. Die van mij zakte ook steeds iets in en daardoor leek het ook alsof ze van die hele korte beentjes had. Nu staat ze mooi en lijkt het ook een lang bruidje.
Het mannetje is vanavond denk ik klaar, als ze naast elkaar staan dan heb je er een beter beeld bij denk ik.

Bedankt dames!

13

:Y Op http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35342 staan een paar how to's van bruidsparen.
Ik vind alles aan jouw bruidje mooi, maar vooral het gezichtje vind ik goed gelukt. Heel lief ook met die blozende wangen.
Het enige is dat ik misschien nog zo'n kantrandje langs de boezem zou doen. Maar ik heb er geen verstand van. Ik kan niet inschatten of je het wel of niet weg moet laten. Dus ik zou maar naar de andere dames luisteren.
Heb je jezelf het boetseren aangeleerd?

14 Laatst bewerkt door Annelies (03-05-2011 19:29)

Je kunt het inzakken van de bruid en bruidegom voorkomen door de rok van de bruid en de broek (op de schoenen) van de bruidegom 1-2 dagen eerder te maken met flink wat tylose erdoor.
Dan hardt het goed uit en kan het 't gewicht van de bovenlichaampjes dragen, zonder dat de onderkant in gaat zakken.
Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

15

Super hoor en zeker niet een beginneling, ik doe het je zeker niet na als beginneling ;)

16 Laatst bewerkt door Sannn (04-05-2011 16:02)

WAUW!!! Wat een super mooi bruidje! Ben het er helemaal mee eens dat dit absoluut geen boetseersel van een beginner is  ;) Ze is echt prachtig!  :thumb:  :thumb:

Net als Nokkie zou ik een randje langs de boezem nog mooi vinden. Stipjes van icing.

Groetjes San

Langs de boezem inderdaad maar ik vind ze super!!!!!!!!!!!
Ik doe het je niet na.
Je hebt het echt wel in je handen!
Ben benieuwd naar de man!

Groetjes P@trici@