1

Onderwerp: Ondergrond

Hallo,

Als jullie taarten op bestelling maken voor een derde persoon. Wat gebruiken jullie dan als ondergrond voor de taart?

IK gebruik nu zeg maar karton en die pak ik in in inpakpapier maar nu heb ik mijn eerste opdracht en twijfel of ik dit wel kan maken. Het ziet er wel super uit vind ik zelf maar vraag me af hoe jullie dit doen???? :)

Re: Ondergrond

Ik maar altijd gebruik van een cakeboard (3 of 10 mm uit de webshop).

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Taarterataaa...! schreef:

Ik maar altijd gebruik van een cakeboard (3 of 10 mm uit de webshop).

Ja maar die vind ik vrij prijzig ( en dan komen daar ook nog verzendkosten bij). Ik vraag al niet veel voor mijn taarten ( het is een hobby en het beetje geld wat ik overhou , gaat meteen weer in spulletjes om mijn taart hobby uit te breiden)  ;)

4

Ik heb ook een hele tijd karton gebruikt, bananendozen uitgesneden en dan bekleden. Gaat op zich prima, maar ´t is veel werk. Daarom heb ik nu bij de bouwmarkt plankjes op maat laten snijden, je hebt er gelijk veel en ´t komt op ong. 50 cent per plankje. Vaak is het zagen gratis.

5

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/92/O … de+taart?/

6

Mirie schreef:

Ik heb ook een hele tijd karton gebruikt, bananendozen uitgesneden en dan bekleden. Gaat op zich prima, maar ´t is veel werk. Daarom heb ik nu bij de bouwmarkt plankjes op maat laten snijden, je hebt er gelijk veel en ´t komt op ong. 50 cent per plankje. Vaak is het zagen gratis.

Ja dat heb ik laatst ook laten doen, ik kwam op 60 cent per plankje maar vond dat ook goed te doen.
Ik heb ze 30x30 en leg daar een scrapbook vel papier op want dat is nl ook 30x30 en dat past dan direct mooi.
Daar overheen het doorzichtige inpakfolie. Maar als je een scherp mes hebt en een gratis bananendoos......vind ik ook geen gek idee.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

Ik gebruik beiden; karton en MDF plaatjes.
De MDF plaatjes vraag ik wel vaak terug, zodat ik die weer opnieuw kan gebruiken. Dat doe ik uiteraard wel alleen bij bekenden, maar ik bak eigenlijk alleen maar voor bekenden... :rolleyes:

Dat is toch een TAART waard!

Sandra-lala schreef:
Mirie schreef:

Ja dat heb ik laatst ook laten doen, ik kwam op 60 cent per plankje maar vond dat ook goed te doen.
Ik heb ze 30x30 en leg daar een scrapbook vel papier op want dat is nl ook 30x30 en dat past dan direct mooi.
Daar overheen het doorzichtige inpakfolie. Maar als je een scherp mes hebt en een gratis bananendoos......vind ik ook geen gek idee.

Toppie , wat een goed idee. Maar waar koop je die scrapbook vellen??

9

Party-treats schreef:

Toppie , wat een goed idee. Maar waar koop je die scrapbook vellen??

Tja in verschillende hobbywinkels, kantoorboekhandel, volgens mij V&D, de action en natuurlijk de speciale scrapbookwinkels (even google gebruiken om in je buurt te zoeken).

Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

10

De meesten bekleden volgens mij MDF plankjes met kadopapier en daar doorzichtig bloemenfolie overheen.
Wel een taartkarton er onder want de bloemenfolie is niet voedselveilig

Life is what you bake it.